تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
يادداشت

پروسه طولاني بي اعتمادي

بی اعتمادی مردم معلولی از علت‌های مختلفی است که یک روزه به وجود نیامده است و یک پروسه بلند مدتی دارد.
کد خبر: ۱۶۷۳۸
نویسنده :
مصطفي اقليما*

مصطفي اقليما*:طبق آخرین گزارش‌ها 80 درصد مردم بی‌اعتماد هستند و کسی را قبول ندارند و امروز می‌توانیم بگوییم بالای 80 الی 90 درصد از مردم بی‌اعتماد هستند. بی‌اعتمادی پایه اولیه و اصلی هر آسیبی در جامعه است. من می‌توانم بگویم خود من به کسی اعتماد ندارم.

این بی‌اعتمادی‌ها برمی‌گردد به سیاستگذاری‌هایی که در کشور ایجاد شده است. درواقع زمانی که مسئولین به قول‌های داده شده خود عمل نکردند بی‌اعتمادی گسترش پیدا کرد. در همین راستا افراد در رده‌های پایین‌تر هم به وظایف خود درست عمل نکردند.
اگر دولت‌ها دارای عملکرد مناسبی باشند حمایت و اعتماد مردم را هم خواهند داشت. در تمام دنیا‌ها رئیس جمهوران به محض رسیدگی به منصب مورد نظر شروع به عمل کردن به قول هایشان می‌کنند. مسئولین باید قول و وعده‌های واقع بینانه بدهند نه قول و وعده‌هایی که اصلا امکان عملی شدن آن‌ها وجود ندارد.

عدم وجود اعتماد باعث می‌شود که افراد به قوانین و دیگران بی‌توجه شوند. امروزه در دستگاه‌های مختلف هم این بی‌اعتمادی دیده می‌شود یعنی بین خود افراد یک گروه هم اعتماد و اتحاد وجود ندارد. این گونه می‌شود که وزیر بهداشت یک چیزی می‌گوید مسئول دیگری حرف مخالف را می‌زند.
مردم نمی‌توانند به ‌این بی‌برنامگی مسئولین اعتماد کنند و حرف آن‌ها را باور کنند. بی‌اعتمادی باعث به وجود آمدن دیگر آسیب‌هایی مانند اعتیاد، خودکشی و... در جوامع مختلف می‌شود. زیر بنا و پایه هر جامعه‌ای اعتماد است و اگر اعتماد نباشد جامعه از بین می‌رود. به نظر من در جامعه ما چیزی به عنوان اعتماد وجود ندارد و هرکس خودخواهانه هرکاری را که می‌خواهد می‌کند.

*مددكار اجتماعي

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز