تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۶.۷۹°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
به طور پنهانی صورت می‎گیرد؛

حمایت دولت از شرکت‎های هواپیمایی

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: با قاطعیت می گویم که تاخیر در پروازها هیچ ارتباطی به بدهی شرکت های هواپیمائی ندارد و به علت فضای محدود ترمینال های پرواز ، این کار شدنی نیست.
کد خبر: ۱۶۷۴
اخبار معاصر: شرکت های هواپیمایی بابت طلبی که از دولت دارند بدهی خود را به شرکت فرودگاه های کشور نمی پردازند و شرکت فرودگاه های کشور هم برای تحت فشار گذاشتن شرکت های هواپیمایی در پروازها تاخیر اعمال می کند. برنامه تیتر امشب شبکه خبر این موضوع را برای بررسی انتخاب کرد.

در ابتدای این برنامه رحمت الله مه آبادی مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به شرح وظایف و فعالیت های این شرکت گفت: شرکت فرودگاه های کشور 54 فرودگاه کشور ، کل فضای سرزمینی،  115 راه هوائی و 1700 پرواز را مدیریت و پایش می کند و این شرکت کاملا هزینه فایده ای عمل می کند به طوری که بر اساس میزان درآمد خود می تواند هزینه کند.

مه آبادی با تاکید بر اینکه این شرکت اگر درآمدی داشته باشد باید 75 درصد آن را به دولت بپردازد اظهار داشت: این شرکت باید با درآمدهای خودش اداره شود پس ما چگونه می توانیم خدمات خوبی ارائه کنیم بدون اینکه درآمد مناسبی داشته باشیم؟!
 

مه

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه این شرکت برای ارائه خدمات به مسافران باید از کمک های 30 دستگاه دیگر نیز استفاده کند افزود: ما از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی کنیم و درآمدهای این شرکت فقط به ایرلاین ها متکی است .

مه آبادی در ادامه در پاسخ به این پرسش که شرکت فرودگاه های کشور به علت بدهکاری شرکت های هواپیمایی ، در پروازها تاخیر به وجود می آورد گفت: اسم این دولت تدبیر و امید است و ما اگر بخواهیم به خاطر مشکلات درونی خود، مردم را تحت فشار بگذاریم نه تدبیر به کار برده ایم و نه امید به مردم داده ایم.

وی افزود: روی بلیتی که برای مسافر صادر می شود دو عوارض گرفته می شود که یکی از آنها عوارض فرودگاهی به میزان پنج هزار تومان است که سهم این رقم برای ما حدود 120 میلیارد تومان است . این پول امانت مردم است اما شرکت های هواپیمایی این پول را به شرکت فرودگاه ها نمی پردازند.
 

سامای

اخبار معاصر: مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور این شرکت را برای وصول مطالبات جدی دانست و تصریح کرد: با وجود سازمان هواپیمایی در کشور اگر مشکلی هم وجود دارد نباید آن را به مشتری منعکس کنیم و نباید این مشکلات باعث شود که سطح سرویس دهی را در فرودگاه ها کاهش دهیم.

در بخش دیگری از این گفتگو مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمائی بدهی شرکت های هواپیمایی را به سال 91 مربوط دانست و گفت: هم اکنون ما 650 میلیارد تومان به دولت بدهکار هستیم و تعداد زیادی از شرکتها با شرایط سخت خدمت رسانی می کنند و هر چند اراده پرداخت دیون خود را دارند اما توان پرداخت این میزان بدهی را ندارند.

اسعدی سامانی درباره عوارض پنج هزار تومانی که هنگام صدور بلیت از مسافران گرفته می شود گفت: فروش بلیت در اختیار آژانس های مسافرتی است و آژانس ها یک ماه پس از فروش بلیت این پول را به شرکت های هواپیمائی می پردازند پس باید مکانیزم یا نرم افزاری طراحی شود که این پنج درصد به صورت مستقیم به حساب شرکت فرودگاه های کشور واریز شود.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: شبکه خبر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز