تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
زیر پوست شهر؛

زن معتادی که بچه‌ اش را پیش فروش کرد

از دره فرحزاد خبرهایی می ‌رسد مبنی بر اینکه مسئولان تصمیم دارند این منطقه از تهران را از شمار مناطق پرخطر اعتیاد خارج کنند.
کد خبر: ۱۷۹۲
اخبار معاصر: از دره فرحزاد خبرهایی می ‌رسد مبنی بر اینکه مسئولان تصمیم دارند این منطقه از تهران را از شمار مناطق پرخطر اعتیاد خارج کنند. این عمل با این استدلال انجام می شود که شهرداری تهران تصمیم دارد دره فرحزاد را ساماندهی، بازسازی و به ادامه پارک نهج ‌البلاغه متصل کند، بنابر این در آینده هیچ معتاد پر خطری در این دره باقی نخواهد ماند.

 اما همین حالا که این اخبار به گوش می‌رسد، معتادان پرخطر بسیاری در این دره زندگی می کنند که به خطرناکترین روش‌های ممکن مواد مخدر مصرف کرده و تهدید اجتماعی برای ساکنان و کاسبان این منطقه به شمار می روند. لیلا معروف به لیلا ترکه یکی از همین معتادان است که در بدنش جای چندین گلوله نیز وجود دارد.

در سفری به دره فرحزاد، یکی از مناطق قدیمی شهر تهران که اهالی قدیمی آن را ترک کرده‌اند، با لیلا آشنا شدیم. در زیر گفت‌وگوی اختصاصی خط خبر را با لیلا را می ‌خوانید تا با عمق مشکلات این نقطه از پایتخت بیشتر آشنا شوید:

*دوستانت می‌گویند که تیر هم خورده ای، برای ما از جزئیات این حادثه صحبت می‌کنی؟

دو سه ماه پیش جلوی یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد با پیشنهاد نامشروع و غیراخلاقی نگهبان روبه‌رو شدم و نگهبان به من گفت که اگر رضایت ندهم، با تیر من را می‌زند.

* خب چه عکس العملی نشان دادی؟

در مقابلش مقاومت کردم و او هم 4 تیر به سمتم شلیک کرد که یکی به بازو و یکی هم به پهلویم برخورد کرد . (لیلا آستینش را بالا زد و جای گلوله را نشان داد، دستانش جای سوراخ‌های متعددی بود.)

*این سوراخ‌ها برای چیست؟

این سوراخ‌ها جای پلاتین است چون وقتی گلوله خورد به دستم، تمام استخوان‌هایش خرد شد.

* چند وقت است که در دره فرحزاد زندگی می‌کنی؟

الان 30 ساله ام. 10 سالی است که در دره می‌خوابم.

* از خوابیدن در دره نمی‌ترسی؟ اینکه بین این‌ همه مرد بخوابی ترس نداری؟

نه ترسی ندارم، این بدبختها کاری به کارم ندارند و همه شان دنبال مواد هستند و به زنها کاری ندارند.

*ازدواج کردی؟ بچه‌ای هم داری؟

13سالگی شوهرم دادند و 15 سالگی شکم اول را به دنیا آوردم. دخترم الان 16 سال دارد. دو پسر 6 ساله و 7 ماهه هم دارم.

*چند کلاس سواد داری؟

بعد از ازدواجم، توی خانه شوهر ادامه تحصیل دادم و کارشناسی پرستاری گرفتم، 10 سال پیش با مدرک تحصیلی ام ماهی 900 هزار تومن درآمد داشتم.

* خب چه شد که معتاد شدی؟

شوهرم! او مرا هم مثل خودش کرد.

بعد از گفت‌وگویی که با لیلا داشتیم به سراغ مددکارانی رفتیم که در دره فرحزاد مشغول فعالیت بودند، با آنها در مورد لیلا صحبت کردیم که نکات جالبی را بیان کردند.

به گفته آنها، این زن معتاد یک دروغگوی حرفه‌ ای است و بسیاری از مسائلی که بیان کرده، واقعیت ندارند.

آنها گفتند که لیلا زنی فاسد است و از راه تن فروشی در دره فرحزاد امرار معاش می‌کند و اینکه مردان با او کاری ندارند، دروغ است.

دروغ دیگری که لیلا به ما گفت در مورد علاقه اش به فرزند بود چرا که مددکاران افشا کردند که لیلا قصد داشته نوزادی که هنوز در شکمش داشته را پیش فروش کند که مسئولان بهزیستی متوجه شده و فرزند را از او گرفته اند.

لیلا در مورد تحصیلاتش هم دروغ گفت، او تنها مدرک بهیاری داشته و از پرستاری سر رشته ای ندارد.
از آنها در مورد ماجرای تیرخوردن لیلا پرسیدیم و اینکه جای گلوله در بدنش نمایان بود که پاسخ دادند، لیلا قصد داشته دوست خود را از کمپ خارج کند که ماموران مجبور به شلیک به او شده‌اند.

لیلا تنها یکی از معتادان پرخطری است که در دره فرحزاد زندگی می‌کند و شب‌ها زیر سقف خرابه‌ها می‌خوابد و حال که خبر از حذف نام دره فرحزاد از لیست مناطق پرخطر به گوش می‌رسد، باز هم باید منتظر ماند و دید لیلا و لیلاهای فرحزاد به کجا نقل مکان می کنند.

انتهای پیام/

منبع: خط خبر
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز