تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
نخستین زن دارنده سهمیه قایقرانی پارالمپیک

علاقه ام به کشتی مرا ورزشکار کرد

نخستین زن قایقران دارنده سهمیه پارالمپیک گفت: برادرم کشتی گیر تیم ملی بود و وقتی وی مسابقات کشتی را تماشا می کرد ،تمایل به ورزش کردن و حضور در میادین ورزشی در من برانگیخته می شد.
کد خبر: ۱۸۵۳

اخبار معاصر:شهلا بهروزی که نخستین سهمیه قایقرانی پارالمپیک ریو 2016 ( برزیل ) را نصیب ورزش ایران کرده است ، متولد 1364 کرمانشاه است و اولین بار ورزش را سال 85 با پرتاب دیسک شروع کرد اما علاقه اش به آب و آرامشی که این نعمت بی بدیل خداوند در او ایجاد می کرد موجب شروع فعالیتش در رشته قایقرانی شد.
وی روز چهارشنبه گفت: سه نفر از برادرانم به صورت تفریحی فوتبال بازی می کردند و یکی از آنان کشتی گیر بود و برای تیم ملی کشتی می گرفت . وقتی به همراه وی مسابقات را تماشا می کردم انگیزه ایستادن روی بالاترین سکوهای ورزشی در وجودم برانگیخته می شد.
بهروزی در مسابقات قهرمانی جهان که از 24 مرداد ماه تا دوم شهریور ماه که در میلان ایتالیا برگزار شد، توانست در جمع برترین های جهان مقام ششم را کسب کند و برای نخستین بار سهیمه قایقرانی را در سبد افتخارات ایران قرار دهد .
این دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری گفـت : آرزوی من ایستادن روی سکوی برترین قایقرانان پارالمپیک ریو است و با اینکه خیلی دوست دارم مدالی که می گیرم، طلایی باشد اما مهم تر از رنگ مدال به ایستادن روی سکو می اندیشم .
وی که در مسابقات قهرمانی جهان در میلان موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ریو 2016 شده است ، گفت : روند آماده سازی تیم ملی آبهای آرام معلولان زن برای حضور در این رقابت ها بسیار خوب بود . سه مرحله اردوی 21 روزه و در مجموع 63 جلسه تمرین برای قایقرانان برگزار شد و این میزان تمرینات کمک کرد تا با سطح خوبی از آمادگی راهی میلان ایتالیا شویم .
بهروزی افزود: فاصله من به عنوان نفر ششم این رقابت ها با قهرمان این مسابقات سه ثانیه بود و اگر چه این زمان در فضای ورزش خیلی زیاد محسوب می شود اما امیدوارم تا مسابقات پارالمپیک ریو به سطحی از آمادگی برسم که شایستگی ایستادن روی سکوی این رقابت ها را پیدا کنم .
وی گفت: برترین قایقرانان جهان در میلان ایتالیا حضور داشتند و من می دانم در ریو هم باید با همان افراد رقابت کنم ، مربی تمریناتم را به گونه ای برنامه ریزی کرده بود که بتوانم با بهترین شرایط راهی این رقابت ها شوم .
دارنده سهمیه قایقرانی پارالمپیک ریو با بیان این که یک سال تا شروع مسابقات پارالمپیک فرصت هست ، خاطرنشان کرد: پس از بازگشت از میلان یک هفته استراحت کردم و سپس تمرینات من از نهم شهریور ماه آغاز شده و قرار است این تمرینات به شکل پیوسته ادامه یابد.
به گفته بهروزی قرار است تمرینات بدنسازی نیز از اواخر آبان ماه و پس از مسابقات قهرمانی آسیا آغاز شود .
وی خاطر نشان کرد: فدراسیون جانبازان و معلولان علاوه بر در نظر گرفتن تمرینات منظم و مستمر قرار است تیم های ملی را آبان ماه به مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی و اردیبهشت ماه به مسابقات قهرمانی آسیا در آلمان اعزام کند.
بهروزی گفت: در این رقابت ها ملی پوشان نه تنها فرصتی برای کسب عنوان و مدال های خوشرنگ دارند بلکه زمان خوبی برای محک زدن بیشتر خود و شناسایی نواقص و اشکالات احتمالی نیز خواهند داشت.
این ورزشکار که از 9 ماهگی به دلیل ابتلا به فلج اطفال معلول شده است در مورد نحوه تمریناتش گفت: مسعود مهدوی نیا به عنوان مربی تمریناتم را برنامه ریزی می کند و با توجه به اینکه این تمرینات بسیار اصولی ، علمی و براساس روش های روز دنیا است امیدوارم با بهترین شرایط روانه مسابقات پارالمپیک ریو شوم و برای کشورم افتخار آفرینی کنم .
این دانشجو مقطع کارشناسی ارشد گفت: تمام تلاشم را برای کسب مدال در ریو به کار می گیرم .زیرا پس از این مسابقات در نظر دارم در مقطع دکترا تحصیلاتم را ادامه دهم . به همین دلیل حالا که خودم را برای مسابقات پارالمپیک آماده می کنم باید تصور کنم شاید این آخرین فرصت باشد و همه توانم را به کار گیرم .

انتهای پیام / انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز