تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

لغو نمایشگاه خودرو توکیو به دلیل کرونا

نمایشگاه خودرو توکیو در سال 2019، حدود 1.3 میلیون بازدیدکننده را جذب کرد.
کد خبر: ۲۱۳۰۱
 نمایشگاه خودرو توکیو برای نخستین‌بار در تاریخ 67 ساله خود به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا لغو شد.

به گزارش معاصر به نقل از بی‌بی‌سی، لغو این نمایشگاه در حالی انجام می‌شود که برگزارکنندگان المپیک تابستانی 2021 توکیو، برنامه‌های خود را به پیش می‌برند. این در حالی است که انتظار می‌رود که ژاپن برای توکیو، اوساکا و دو استان دیگر از 25 آوریل تا 11 می وضعیت اضطرای اعلام کند.

ژاپن در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با افزایش موارد ابتلا به ویروس کروناست و این وضعیت، احتمالا ناشی از نسخه‌های جهش‌یافته کووید- 19 است. 

طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان خودرو ژاپن، در آخرین باری که این رویداد برگزار شد، یعنی در سال 2019، حدود 1.3 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرده است. آکیو تویودا، رئیس این انجمن که در عین حال رئیس بزرگترین تولیدکننده خودرو ژاپن، تویوتا است، بیان کرده که این رویداد متوقف شده است چرا که «ارائه برنامه اصلی ما در یک محیط امن و ایمن دشوار است».

نمایشگاه خودرو توکیو به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شد

همچنین برگزارکنندگان این نمایشگاه گفتند که برخلاف سایر نمایشگاه‌ها و رویدادهای بزرگ صنعتی که در دوران همه‌گیری کار خود را به صورت آنلاین پی گرفتند، این رویداد هیچ برنامه‌ای برای تبدیل خود به یک رویداد آنلاین ندارد.

لغو رویداد در حالی انجام می‌شود که انتظار می‌رود یوشی هیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن، در چندین بخش از کشور، به ویژه در توکیو و اوساکا وضعیت اضطراری اعلام کند. این آخرین تحولات ناشی از ویروس کرونا در ژاپن، تنها سه ماه تا برگزاری المپیک 2020 است که تا کنون به مدت یک سال به تعویق افتاده است. 

هفته گذشته در چین، نخستین نمایشگاه بزرگ جهانی خودرو از زمان شروع همه‌گیری برگزار شد. بازدید از نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 برای عموم آزاد بود اما شرکت‌کنندگان می‌بایست برای ورود به آن آزمایش‌های مربوط به کووید- 19 انجام دهند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز