تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

حمله پهپادی اسرائیل به نفتکش ایرانی در ساحل سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس گفت که مشخص نیست چه کسی این حمله را انجام داده و این حمله تلفاتی نیز در پی نداشته است.
کد خبر: ۲۱۳۵۳
به گزارش معاصر به نقل از فرانس 24، ناظران جنگ سوریه می‌گویند که یک نفت‌کش ایرانی روز شنبه مورد حمله واقع شد که این حمله سبب حادث‌شدن حریق در این نفت‌کش شده است. این حمله در نوع خود، تخستین مورد در یک دهه تشدید درگیریها مابین ایران و اسرائیل بوده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس گفت که مشخص نیست چه کسی این حمله را انجام داده و این حمله تلفاتی نیز در پی نداشته است. 

رامی عبدالرحمن، رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه درخصوص حمله روز شنبه به فرانس 24 گفت: «ما نمی‌دانیم که آیا این حمله، از سوی اسرائیل بوده یا خیر». وی افزود: «نفت‌کش از ایران می‌آمده و فاصله‌ای با بندر بانیاس نداشته است».

این دیده‌بان می‌گوید که مشخص نیست آیا برای این حمله از هواپیمای بدون سرنشین یا موشک استفاده شده است. عبدالرحمن بیان کرد: «این اولین حمله به نفت‌کش است، اما بندر بانیاس در گذشته مورد حمله قرار گرفته بود».

آزانس خبری دولتی سانا وابسته به دولت سوریه به نقل از وزارت نفت این کشور گفت که «پس از حمله‌ای که تصور می‌شد از سوی هواپیمای بدون سرنشین که از جانب آب‌های لبنان برخواسته بود» نفت‌کش دچار حریق شد. این حریق بعدها خاموش شد.

به نقل از رسانه‌های داخلی، نفتکش سانحه دیده، پرچم پاناما را داشته و کالای ایرانی  حمل می‌کرده است.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2011، اسرائیل صدها حمله هوایی به سوریه داشته است که بیشتر متحدان دولت سوریه از جمله نیروهای وابسته به ایران و حزب‌الله لبنان هدف این حملات بوده است. 

در فوریه سال 2020، چهار سایت نفت و گاز در استان مرکزی حمص مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین مسلح قرار گرفت و باعث آتش سوزی و خسارت مادی شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز