تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

سبقت هواپیمایی قطر از هواپیمایی امارات/ کرونا عامل شکست امارات

هواپیمایی قطر سال‌ها زیر سایه هواپیمایی امارات قرار داشته است اما با یک هجوم در دوران همه‌گیری، به او کمک کرد تا بزرگترین‌ رقیب خود در چند سال اخیر را کنار بزند و از آن سبقت بجوید.
کد خبر: ۲۱۴۱۹
به گزارش معاصر به نقل از وال استریت ژورنال، هنگامی که همه‌گیری جهان را در بر گرفت، هواپیمایی قطر مقاصد جدیدی به برنامه‌های خود اضافه کرد، کارمندان جدیدی استخدام کرد و برای حفظ بازارهای خود، پروازهای مستقیم را ادامه داد.

هواپیمایی قطر سال‌ها زیر سایه هواپیمایی امارات قرار داشته است اما با یک هجوم در دوران همه‌گیری، به او کمک کرد تا بزرگترین‌ رقیب خود در چند سال اخیر را کنار بزند و از آن سبقت بجوید.

هواپیمایی قطر برای حفظ سهم خود در بازار، مشغول پروازدادن هواپیماها با ظرفیت تقریبا خالی است. این شرکت برای استخدام نیروهای جدید از تعدیل نیرو در شرکت امارات بهره برد. در حالی که سایر شرمت‌ها به واسطه تعطیلی‌های ناشی از کووید- 19، در حال کاهش خدمات خود هستند، این شرکت دولتی به دنبال افزایش حقوق جدید فرود است تا دوران پساهمه‌گیری را با قدرت آغاز کند.

طبق داده‌های شرکت OAG، در 12 ماه گذشته هواپیمایی قطر بیش از هر شرکت دیگری سفرهای خارجی داشته است. در آغاز هفت از روز دوشنبه، این شرکت قرار است که دوبرابر ظرفیت بین‌المللی ایر فرانس پرواز داشته باشد، 66 درصد بیشتر از Delta Air Lines و 13 درصد بیشتر از هواپیمایی امارات. اما در پروازهای طولانی‌مدت و داخلی، American Airlines Group همچنان بیشتری تعداد پرواز را دارد.

این که آیا قطر از نظر ظرفیت به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل طولانی مدت در جهان باقی می ماند ، تا حدودی به سرعت بازپرداخت برنامه های دیگر توسط شرکت های هواپیمایی دیگر بستگی دارد و آیا به اندازه کافی حسن نیت با مشتریان ایجاد کرده است تا با شروع سفرهای جهانی پروازهای خود را پر کنند.

اکبر الباکر ، مدیر اجرایی قطر در مصاحبه ای، با اشاره‌ای غیر مستقیم به امارات گفت: «ما برای رقابت آماده هستیم، ما هرگز از رقابت فرار نکرده ایم، ما رقابت را دوست داریم.»

گفته‌های موردی آقای الباکر در بعضی مواقع بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. ماه گذشته امارات اعلام کرد که اولین پرواز را با خدمه و مسافران کاملا واکسینه‌شده انجام می دهد. قطر در تلاش برای پیشی‌گرفتن از رقیب مستقر در دبی خود، پرواز مشابه واکسینه شده را در 6 آوریل انجام داد، یعنی چهار روز قبل از پرواز برنامه ریزی شده امارات. 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز