تهران ۲۴.۸۴° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

جزئیات "واکسن‌خواری" از زبان شهردار تهران

کد خبر: ۲۱۸۴۵
 جزئیات  

پیروز حناچی در جلسه شورای شهر تهران حضور یافت و در مورد جزئیات واکسن‌خواری در یکی از مناطق شهرداری پایتخت توضیحاتی داد. او گفت که توزیع سهمیه منطبق با پروتکل‌ها نبوده است و با خاطیان برخورد خواهد شد.

به گزارش معاصرنیوز به نقل از دویچه وله، شهردار تهران با حضور در جلسه شورای شهر تهران گفت، هفته گذشته در پی انتشار گزارشی در یکی از سایت‌های منتقد شهرداری در مورد واکسن‌خواری در شهرداری پایتخت، تحقیقات در این زمینه را با محوریت حراست شهرداری آغاز کرده است.

پیروز حناچی گفت نتیجه بررسی‌ها نشان داده که عمده مشکل در منطقه ۶ بوده است. این منطقه لیستی ۳۲۵ نفره تهیه و به بهداشت شمال‌غرب اعلام کرده بود و سرانجام ۱۹۸ نفر اقدام به دریافت واکسن کرده بودند. او افزود که اسامی استفاده‌کنندگان از سهمیه واکسن در سایت "شفاف" منتشر خواهند شد.

هفته گذشته سایت "رویداد ۲۴" طی گزارشی نوشت، طبق اسناد دریافتی، تعدادی از "کارمندان زن و مرد شهرداری منطقه ۶ تهران به عنوان پاکبان معرفی شده و در لیست دریافت واکسن قرار گرفتند".

در ادامه این گزارش آمده است: «در این لیست ۱۷۹ نفره، تعدادی از افراد خانم هستند؛ این در حالی است که در پایتخت هیچ پاکبان زنی وجود ندارد!»

شهردار پایتخت با حضور در شورای شهر در این رابطه گفت، ۴۴ نفر از دریافت‌کنندگان واکسن در منطقه ۶ پرسنل بازیافت، ۱۰۰ نفر پاکبان، ۱۲ نفر کارمند، ۱۳ نفر فاقد رابطه استخدامی با شهرداری، ۲ نفر راننده جرثقیل، ۹ نفر راننده خودرو سرویس، یک شهربان از جمله دریافت‌کنندگان واکسن بوده‌اند.

حناچی گفت: جلسه‌ای بر همین اساس تشکیل شد تا بررسی‌های لازم انجام گیرد ولی آنچه مسلم است این بوده که هیچ‌یک از مدیران شهری تا رده چهار مدیریتی واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

در گزارش هفته گذشته سایت "رویداد۲۴" با اشاره به این که از این فهرست ۱۷۹ نفره ۱۴۹ نفر واکسن دریافت کرده‌اند می‌نویسد، پیگیری‌های این خبرگزاری حاکی از اتفاقاتی عجیب در شهردار منطقه ۶ است:

ـ فردی که در گذشته کارمند معاونت فنی و عمران بوده و حالا "کارمند در اختیار" است، به همراه دخترش واکسن دریافت کرده است.

ـ فردی دیگر کارمند منطقه ۱۱ بوده و به واسطه حضور برادرش در منطقه ۶، واکسن زده است.
ـ یکی از خانم‌های شهرداری منطقه ۶ که کارمند دفتری بوده، واکسن زده و نام پدرش نیز در لیست دیده می‌شود.

ـ یک نیروی خدماتی دفتر تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ نیز از ترس آن که شهردار کرونا نگیرد، دوز اول واکسن را دریافت کرده است.

"رویداد ۲۴" ادامه می‌دهد: «نکته عجیب‌تر این که شهرداری منطقه بعد از ارائه لیستی با حضور پاکبانان زن و مرد که از آن به عنوان لیست اصلاحی یاد کرده، گفته که به دلیل حجم بالای کار آن‌ها، تزریق واکسن صورت نپذیرفته و در زمان دیگری باید سهمیه بیشتری به منطقه اختصاص پیدا کند.»

حناچی در برابر اعضای شورای شهر در مورد داده‌های این گزارش گفت: «یک نفر از مسئولان نواحی از سهمیه واکسن استفاده کرده که با سه نفر از مسئولین ذیربط عزل شد. همچنین بررسی‌ها حکایت از این داشت که توزیع سهمیه منطبق با پروتکل‌ها نبوده است و با خاطیان برخورد خواهد شد.»

شهردار تهران افزوده است که او با دو مشکل هم مواجه بوده‌ است "از جمله اینکه برخی خودشان از دریافت واکسن استنکاف کرده و برخی هم اگر مدارک کامل نداشتند، همکاران وزارت بهداشت به آنها تزریق نمی‌کردند".

او تأکید کرد: «شهرداری به شفافیت اعتقاد دارد، بر همین اساس لیستی از دریافت‌کنندگان واکسن تهیه کردیم، ولی بنابر توصیه سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت نمی‌توانیم نام آنها را منتشر کنیم، چرا که جزو اسناد خصوصی افراد است، ولی شماره کدملی و مسئولیت افراد دریافت‌کننده واکسن در سایت شفاف قرار گرفته است.»

حناچی اعلام کرد که "به جز منطقه شش، ۲۰ نفر دیگر هم در مغایرت با دستورالعمل احصاء شده واکسن دریافت کردند و به طورکلی، کل خطاهای دریافت واکسن کمتر از یک‌درصد است".

شهردار تهران در ادامه گفت: «از ۲۰ نفر افراد اعلام شده، ۱۳ نفر از خاطیان در منطقه ۱۷ بوده‌اند. همچنین واکسیناسیون که در شهرداری تهران از ۳ اسفند ۹۹ در بهشت‌زهرا آغاز شده، ۵۴۳ نفر در بهشت‌زهرا واکسن دریافت کرده‌اند، همچنین از ۷هزار و ۸۵۵ نفر معرفی شده از کارکنان پسماند و پاکبان‌ها دوهزار و ۷۵۵ نفر یک دوز واکسن استرازانکا یا سینوفارم را دریافت کردند.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز