تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

جنرال موتورز در فکر رهبری صنعت خودرو: از خودروی برقی تا وسایل نقلیه هوایی

: "این تازه آغاز نسل بعدی جنرال موتورز است. ما در حال برنامه ریزی برای تبدیل شرکت خود به به رهبر این صنعت به سوی آینده هستیم."
کد خبر: ۲۲۱۳۷
به گزارش معاصر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، از زمانی که در سال 2014 ماریا بارا مدیر عامل جدید شرکت جنرال موتورز زمام قدرت را به دست گرفته، با کمال دقت هزینه‌ها را کاهش داده، حدود 64 هزار شغل را تعدیل کرده، از بازارهای غیر سودده خارج از آمریکا بیرون آمده و با جسارت تمام متعهد شده که تا سال 2035، جنرال موتورز به یک شرکت خودروسازی تمام برقی تبدیل شود.

هر چند که در برخی مواقع این تصمیمات جنرال موتورز بحث‌برانگیز بوده اما بایستی پذیرفت که هر یکاز این تصمیمات، توانسته به جایگاه کنونی برساند؛ جایگاهی که جنرال موتورز را برای رشد در بازارهای جدید آماده ساخته است. 

به نظر می‌رسد که جنرال موتورز بارا بسیار متفاوت  از مرده‌ریگی است که از دوران بحران مالی این شرکت باقی مانده است. جنرال موتورز با استفاده از مشاغل مرکزی خود، توانسته میلیاردها دلار در بازارهای آینده را هدف‌گذاری کند که ورای فروش خودرو و کامیون است. 

روز چهارشنبه بارا هنگام ارائه گزارش درآمدی فصلی شرکت به سرمایه‌گذاران گفت: "این تازه آغاز نسل بعدی جنرال موتورز است. ما در حال برنامه ریزی برای تبدیل شرکت خود به به رهبر این صنعت به سوی آینده هستیم."

بیشترین پیشرفت را تیم رشد و نوآوری جهانی جنرال موتورز دارد. مشاغل جدید این تیم شامل وسایل نقلیه تجاری الکتریکی، بیمه خودرو، دفاع نظامی و خدمات گسترده با نام تجاری OnStar متصل شده و فعالیت‌های جدید بیشتری در راه است.
به گفته آلن وکسلر ، معاون ارشد نوآوری و رشد جنرال موتورز ، تیم نوآوری جنرال موتورز حدود 20 اقدام در دست انجام دارد که 1.3 تریلیون دلار در بازارهای جدید بالقوه را هدف قرار می دهد.

وکسلر گفت که این تیم تحرک هوای شهری را ارزیابی می کند – چیزی در حدود خودروهای پرنده و تاکسی - برای اواسط دهه 2030 و همچنین مشاغل پایدارتر مانند بازیافت باتری های وسایل نقلیه الکتریکی برای استفاده به عنوان تولید کننده انرژی.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز