تهران ۱۴.۸۴° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

محسنی اژه‎‌ای، جانشین رییسی در قوه قضاییه؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که چنانچه آیت‌الله رئیسی در انتخابات 28 خرداد به پیروزی برسد که احتمال آن نیز زیاد است، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول فعلی دستگاه قضا، به ریاست قوه قضاییه منصوب خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۲۸۹
به گزارش معاصر به نقل از مدارا، با قطعیت کاندیداتوری آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، بحث بر سر گزینه جانشینی وی در سمت ریاست دستگاه قضا، داغ شده است.

در همین راستا، طبق شنیده‌های خبرنگار مدارا، چنانچه آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۲۸ خرداد به پیروزی برسد و ردای ریاست جمهوری را بر تن کند که احتمال آن نیز زیاد می‌باشد، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول فعلی دستگاه قضا، به ریاست قوه قضاییه منصوب خواهد شد.محسنی اژه‌ای، از جمله شخصیت‌های با سابقه دستگاه قضاست که مدتی نیز متصدی وزارت اطلاعات بود؛ ریاست محکمه غلامحسین کرباسچی و فاضل خداداد، در دهه ۷۰، نام این شخصیت قضایی را بیش از پیش بر سر زبانها انداخت.

اژه‌ای از جمله شخصیت‌هایی است که در به ریاست رساندن آیت‌الله رئیسی بر قوه قضاییه نقش داشت. خود او در همین زمینه در چهارم تیر ۹۸ در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه گفت: حدودا شهریور ماه سال ۹۷ در بعضی جلسات خصوصی مطلبی را مطرح کردم مبنی بر اینکه دوره دوم ریاست قوه قضاییه رو به اتمام است و بالاخره باید تصمیم گرفته شود که در دوره آینده آیا ریاست قوه قضاییه از داخل قوه باشد و یا از خارج قوه قضاییه باشد. 

برخی همکاران عقیده داشتند که صحبت در این رابطه زود است؛ اما در نهایت نظر اکثریت قریب به اتفاق که بنده شنیدم و نظر بنده نیز انتخاب ریاست قوه قضاییه از داخل قوه بود تا کار‌ها به شکل بهتر تمشیت و تسریع یابد.همان موقع در جلسات مختلف خصوصی و در دفتر مقام معظم رهبری عرض کردم که آیت لله رییسی شایسته این کار است. برخی می‌گفتند از لحاظ زمانی وی جدیدا تولیت آستان قدس را پذیرفته و ممکن است این کار صورت نگیرد که بنده گفتم ما نظرمان را عنوان می‌کنیم و اگر مقام معظم رهبری تشخیص دادند، ما به تکلیف‌مان عمل کرده‌ایم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز