تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

انتخابات ریاست جمهوری/احمدی نژاد ثبت نام کرد/ظریف: آمدنم به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست

وزیر خارجه ایران که به سوریه سفر کرده است، با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود رسما اعلام کرد که قصد ثبت نام در این دور از انتخابات را ندارد.
کد خبر: ۲۲۴۶۳
تا ظهر دومین روز ثبت نام داوطلبان برای شرکت در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران، بیش از ۶۰ نفر به وزارت کشور مراجعه کردند.

به گزارش معاصرنیوز به نقل از یورونیوز،از چهره‌های مطرحی که تا این لحظه به خیابان فاطمی آمدند، می‌توان به محمود احمدی نژاد، ششمین رئیس‌جمهور ایران همچنین صادق خلیلیان، وزیر پیشین جهاد کشاورزی در دولت دهم همچنین سیدامیرحسین قاضی‌زاده، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان در دولت دهم اشاره کرد.

رستم قاسمی، سیاست‌مدار اصولگرا و وزیر پیشین نفت در دولت دهم نیز برای ثبت نام در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.

بنا بر اعلام رسانه‌های ایران، با وجود پافشاری شورای نگهبان بر لازم الاجرا بودن مصوبه‌اش در موضوع تعیین محدودیتهای سنی و شغلی برای ثبت نام نامزدها، وزارت کشور با دستور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران حاضر به اجرای این مصوبه نشده است.

حضور محمود احمدی نژاد، چهره جنجالی حکومت ایران که خود را منتقد دولت کنونی می‌داند، از همان آغازین لحظات ورود به ساختمان وزارت کشور خبرساز شد. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صحنه‌هایی از درگیری میان همراهان او و ماموران امنیتی وزارت کشور را که مانع از ورود آنها به ستاد انتخاباتی شده بودند، به نمایش گذاشته است.

او پیش از ورود به ساختمان وزارت کشور نیز برای پاسخگویی به ابراز احساسات طرفدارانش، از نرده‌های این وزارتخانه بالا رفت.

بنا بر اعلام رسانه‌های ایران، در روز ثبت‌نام افرادی همچون احمد علیرضا‌بیگی نماینده تبریز، مرتضی تمدن استاندار پیشین تهران و علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل پیشین خبرگزاری ایرنا آقای احمدی نژاد را همراهی می‌کردند.

محمود احمدی نژاد همچنین مقابل خبرنگاران اعلام کرد که «با روالی که اکنون کشور اداره می‌شود، امکان اصلاح وجود ندارد... جدا شدن حکومت از مردم در حدی است که به‌کلی از اهداف انقلاب دور شده‌ایم.»

او افزود: «زمانی افتخار نظام، حضور پرشور مردم در انتخابات بود اما اکنون کار به جایی رسیده که از اطلاع رسانی و اعلام آمار در انتخابات طفره می‌روند... انتخابات پرشور به یک طبل توخالی تبدیل شده است و اسم آن را هم انقلابی‌گری گذاشتند، این یک انحراف بزرگ و اساسی است.»
او همچنین گفت که «در صورت رد صلاحیت، انتخابات را تایید نمی کنم و در آن شرکت نخواهم کرد.»

ظریف: آمدنم به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست

روز چهارشنبه همچنین محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که به سوریه سفر کرده است، با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود رسما اعلام کرد که قصد ثبت نام در این دور از انتخابات را ندارد.

او در این بیانیه ضمن سپاسگزاری از افرادی که در هفته‌های اخیر همچنان حامی او بودند، اعلام می‌کند: «از همه افراد، گروه‌ها و بزرگانی که در روزهای سخت گذشته مرا وامدار بزرگ‌منشی خود نموده و خواستار نامزدی بنده در انتخابات سرنوشت‌ساز ۱۴۰۰ شده‌اند بسیار سپاسگزارم و از اینکه نتوانستم پاسخی درخور به این بنده‌نوازی‌ها بدهم شرمسارم... در تنهایی‌های خود بسیار اندیشیده‌ام، کاستی‌های خودم و شرایط دشوار و پرتنش داخلی و خارجی را صادقانه سنجیده‌ام و در پایان به این قناعت وجدانی رسیده‌ام که آمدنم با توجه به دلواپسی‌هایی که در این هشت سال و بویژه از نوروز امسال به قیمت تخریب انسجام و خودباوری ملی و امید و اعتماد مردم به نمایش گذاشته‌شد به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست.»

او در ادامه با تشویق حامیانش به شرکت در این انتخابات می‌نویسد: «رأی‌ندادن یک انتخاب است ولی انتخابی که تنها و تنها به پیروزی اقلیت می‌انجامد.»

ظریف در پایان خطاب به منتقدانش می‌گوید: «اکنون که خاطر دوستان دلواپس از نامزدی‌ام آسوده شده، تقاضا می‌کنم به اولویت خودشان که کسب قدرت داخلی است بپردازند و بگذارند ما هم به اولویت خودمان که پاسداری از منافع ملی و رهانیدن مردم از تحریم‌های ستم‌بار آمریکاست تمرکز کنیم.»

بنا بر اعلام سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در اولین روز ثبت نام ۵۷ داوطلب برای حضور در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت‌نام کرده بودند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز