تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

افزایش زندانیان مربوط به مواد مخدر

کد خبر: ۲۲۶۴۵
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در موضوع جرایم مواد مخدر و ورودی زندانیان در این موضوع به زندان، شاهد افزایش زندانی هستیم که باید در کنار مبارزه با فساد این موضوع مورد اهتمام جدی قرار گیرد و با انجام اقدامات پیشگیرانه این روند افزایش را کاهش داد.
افزایش ورودی زندانیان مربوط به مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جریان بازدید از حوزه‌های قضایی استان اظهار کرد: هدف از این حضور بررسی مسائل و مشکلات این مجموعه و تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و معوق است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: در موضوع جرایم مواد مخدر و ورودی زندانیان در این موضوع به زندان، شاهد افزایش زندانی هستیم که باید در کنار مبارزه با فساد این موضوع مورد اهتمام جدی قرار گیرد و با انجام اقدامات پیشگیرانه این روند افزایش را کاهش داد.

وی به موضوع پرونده‌های  مهم و خاص دادسرای زنجان اشاره کرد و گفت: باید با همت کارکنان قضایی و اداری دادسرای زنجان، رسیدگی به این پرونده‌ها با سرعت و دقت انجام و تعیین تکلیف شوند تا در آینده نه چندان دور شاهد وجود این پرونده‌ها نباشیم.

صادقی نیارکی بر بازدید مستمر قضات دادسرا از زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان تاکید کرد و افزود: حضور با برنامه و هدفمند قضات در راستای حل مسائل و مشکلات زندان و زندانیان امری لازم و ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرایم کم اهمیت از جمله زندانیان رای باز یا نیمه باز برای اشتغالزایی و رسیدگی به امورات و معیشت خانواده زندانیان مورد توجه قرار گیرد تا از آسیب‌های بعدی پیشگیری شود.

وی توجه به سیره نبوی در انجام کارها را مورد تاکید قرار داد و افزود: سیره نبوی را به نحو احسن انجام دهیم، به عبارتی اگر دیدید کسی ناتوان از پرداخت دین است به او مهلت دهیم، سخت‌گیری نکنیم و امیدواریم با عمل به آموزه‌های دینی هیچ محکوم مالی در زندان نداشته باشیم.

لازم به ذکر است، در این جلسه پرونده‌های مهم و خاص مطرح در دادسرای زنجان با حضور قضات رسیدگی کننده مورد به مورد بررسی و تدابیر لازم اتخاذ شد. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : زندان مواد مخدر
ارسال نظر

آخرین اخبار روز