تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

هایکو ماس: نشست احیای برجام نتایج ملموسی داشته است

وزیر خارجه آلمان پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام از دستیابی به نتایج ماموس خبر داد و نسبت به تصمیم‌گیری نهایی ابراز خوشبینی کرد. هایکو ماس گفت، هدف غایی اروپا کسب نتیجه تا دو هفته آینده و بازگشت آمریکا به توافق است.
کد خبر: ۲۲۹۹۲
به گزارش معاصر به نقل از دویچه وله، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در جمع خبرنگاران در برلین، از پیشرفت مذاکرات وین و "نتایج ملموس" خبر داد. او گفت از بیان جزییات معذور است، اما امید دارد که نتیجه نهایی به زودی حاصل شود.

ماس در عین حال یادآور شد که سرانجام کار قابل پیش‌بینی نیست، "زیرا ارزیابی گفت‌و‌ها و تایید و تصویب نتایج امر در پایتخت‌های طرفین انجام می‌گیرد".

او افزود که هدف غایی اروپا دستیابی به نتیجه در دو هفته آتی و ایجاد شرایطی برای بازگشت آمریکا به توافق اتمی است.

آسوشیتدپرس به نقل از هایکو ماس نوشت: «واشنگتن برای بازگشت به برجام تمایلی اساسی نشان داده اما این بازگشت به گام‌های ایران بستگی دارد که از نقض آشکار تعهدات اتمی خود دست بکشد.»

وزیر خارجه آلمان در عین حال این فرایند را بسیار "دشوار" دانسته است.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی و سرپرست هیات ایرانی نیز گفت که مذاکرت پیشرفت داشته‌اند، اما "چند موضوع کلیدی" برای مشورت با رهبران کشورها باقی مانده است.

وانگ چون، نماینده چین نیز پس از اتمام نشست کمیسیون مشترک برجام از پیشرفت‌های کلی در مذاکرات خبر داد، ولی خاطر نشان کرد که تا رسیدن به توافق هنوز فاصله هست. او گفت که "شکل‌گیری یک طرح جامع و موثر و توافق نهایی، مستلزم پیشنهادهای واقع‌بینانه و عملی طرفین است". 

میخائیل اولیانف، نماینده روسیه هم از "پیشرفت خوب" مذاکرات خبر داد و گفت که کسب توافق با جمهوری اسلامی "در دسترس" است.

قرار است وزیران خارجه روسیه و آمریکا روز پنجشنبه ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) در پایتخت ایسبلند با یکدیگر دیدار کنند. اعلام شده که موضوع توافق هسته‌ای ایران از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار خواهد بود. 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز