تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

ایلان برمان در هیل: مردم ایران گوششان بدهکار "صدای آمریکا" نیست

کد خبر: ۲۳۰۸۳

 رسانه های (دولتی) آمریکا، چه میزان بر مردم ایران نفوذ دارند؟ در همه این سالها، اعضای کنگره مکررا تلاش کرده اند به پاسخی سنجیده برای این پرسش برسند تا دریابند که آیا تبلیغات آمریکا درباره جمهوری اسلامی، به پولی که صرف آن می شود، می ارزد یا نه. با اینحال به دلیل سرشت مبهم عملکرد صدای آمریکا و سازمان مادر آن یعنی "آژانس رسانه جهانی Agency for Global Media (USAGM)" تلاش نمایندگان کنگره پیوسته به سردرگمی رسیده است.

به گزارش معاصر به نقل از سایت خبری هیل،در نبود پاسخ های روشن، کنگره به ناچار به دلگرمی هایی که توسط این آژانس داده می شود، تکیه کرده که ادعا می کنند نفوذی گسترده و موثر بر افکار عمومی ایران دارند. اما آیا واقعا اینگونه است؟ داده های موجود، خلاف این را نشان میدهد. 

برای مثال، یک بررسی تازه درباره گرایش مردم ایران به رسانه ها که توسط گامان GAMAAN، یک موسسه نظرسنجی مستقر در هلند انجام شده، نشان می دهد که بخش فارسی صدای آمریکا در آخرین رده قرار دارد و تنها یازده درصد بیننده داشته است. حال آنکه شبکه های خصوصی همچون ایران اینترنشنال و من و تو  هم همین وضعیت را دارند،  و کانال هایی همچون بی بی سی فارسی و کانال جِم نیز سهمی حدود هفده درصد. 

فهم ریشه این کارکرد ضعیف، چندان هم دشوار نیست. سالهاست که بخش فارسی صدای آمریکا، بعنوان یکی از ضعیف ترین و بی کفایت ترین بازوان رسانه ای دولت آمریکا که پیوسته هم دچار رسوایی هایی شده، شناخته می شود و گرفتار انواع مشکلات از مدیریت جنجالی تا محتوی بی خاصیت بوده است.



انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ایران آمریکا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز