تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

روحانی: شکاندن تحریم در قدم های آخر است

کد خبر: ۲۴۲۶۲
 رئیس جمهور افتتاح طرح های ملی کشور در روزهای پنج شنبه از سال گذشته تاکنون برغم همه مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی دشمن و شیوع ویروس کرونا را از افتخارات دولت تدبیر و امید دانست و گفت: متاسفانه اقدامات بزرگی که در طول این سالها در کشور انجام شده دیده نمی شود و ما نیازمند گوش شنوا هستیم که بشنود این افتتاح ها در دوران تحریم و کرونا از چه ارزش بالایی برخوردار است. 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو در استان های ایلام، هرمزگان و کرمانشاه در هفتاد و یکمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این دولت برای توسعه کشور از جمله روستاها، اظهار داشت: متاسفانه این روزها در اظهار نظرها کسی از تلاش دولت برای آبادانی کشور و روستاها که کارهای بسیار بزرگی در زمینه آب، برق، گاز، راه، زیر ساخت های دیجیتال و همچنین اشتغال روستایی انجام گرفته، سخنی نمی گوید.

دکتر روحانی تاکید کرد: در افتتاح های پنج شنبه که از ابتدای سال ۹۹ آغاز و امروز هفتاد و یکمین افتتاح را در کشور شاهد بودیم، هدف اصلی این بود که به دنبا بگوییم نه جنگ اقتصادی می تواند ما را از تلاش برای آبادانی و توسعه کشور بازدارد و نه کرونا می تواند روند حرکت ما را متوقف کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر این خبیث (ترامپ) نبود، در طول این سالها ۱۴ هزار میلیارد دلار دیگر می توانست در زمینه آب و برق هزینه هزینه شود و افتتاح طرح های ملی در این حوزه امروز دو چندان می بود.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان امروز خود با ادای احترام به حضرت فاطمه معصومه (ع) و تبریک ولادت ایشان و روز دختر به همه دختران باهوش، عفیف، پاکدامن و پرتلاش کشور، گفت: آنچه که خداوند  برای مقام زن و دختران مقرر کرده است به بهترین وجه در جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه البته هنوز کار زیادی باید نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی در ایران انجام بگیرد، گفت: یکی از افتخارات این دولت این است که از ابتدای دولت تصمیم گرفتیم ۳۰ درصد مدیریت کشور در اختیار زنان باشد زیرا معتقدیم این حق زنان ما است و به آنها احترام می‌کنیم البته نه فقط در ایام انتخابات. همیشه در طول تاریخ وظیفه داریم به خانم‌ها احترام کنیم آنها شخصیت‌های برازنده جامعه ما هستند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز