تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

پیکر همه جان‌باختگان فاجعه منا به ایران برمی‎گردد

عربستان اعلام کرده است جانباختگان حادثه منا چون در الحرام به سر می بردند، باید در مکه دفن شوند اما قطعا این اتفاق برای زائران ایرانی نمی‌افتد؛ چرا که رایزنی ها برای بازگشت این پیکرها به کشور انجام شده و همه به ایران باز خواهند گشت.
کد خبر: ۲۵۹۳
اخبار معاصر: عربستان اعلام کرده است جانباختگان حادثه منا چون در الحرام به سر می بردند، باید در مکه دفن شوند اما قطعا این اتفاق برای زائران ایرانی نمی‌افتد؛ چرا که رایزنی ها برای بازگشت این پیکرها به کشور انجام شده و همه به ایران باز خواهند گشت.

عربستان معتقد است هر کسی که در کشورش فوت کند باید در داخل خاک این کشور دفن شود؛ ولی اگر خانواده متوفی تقاضای انتقال جسد را داشته باشد پس از طی مراحل خاص اداری می توان آنها را به کشور باز گرداند.

تعداد قابل توجهی از پیکر جانباختگان این حادثه ظرف 24 ساعت آینده به کشور منتقل خواهد شد و قطعا بیشتر تعداد اجسادی که در این پرواز به کشور منتقل می شوند، بیشتر از 100 پیکر خواهد بود.

همچنین متاسفانه هنوز اجساد بسیاری از جانباختگان در تریلی ها هستند و به سردخانه های کشور عربستان منتقل می شوند.

در گذشته خانواده هایی که عزیزانشان به هر دلیلی در مکه فوت می کردند را تشویق می کردیم که رضایت دهند تا پیکر متوفی شان در خاک عربستان دفن شود، ولی چون ابعاد حادثه منا بسیار گسترده است مسئولان حج و زیارت اصلا این مسئله را با خانواده های متوفیان در میان نمی گذارند و قطعا اجساد همه جانباختگان به کشور منتقل می شود؛ مگر اینکه خانواده ای خودش بخواهد پیکر متوفی اش در مکه به خاک سپرده شود.

چون قرار است پیکر جانباختگان در قطعه خاصی در بهشت زهرا دفن شود احتمالا همه خانواده ها پیکرهای جانباختگان خود را به کشور منتقل خواهند کرد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز