تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

۳ داور اصلی دربی مشخص شدند

کد خبر: ۲۶۵۲۳
علیرضا فغانی داور برگزیده فدراسیون فوتبال برای قضاوت دربی حذفی روز سه شنبه به ایران خواهد آمد.

علیرضا فغانی که در کشور استرالیا زندگی می کند، با نظر فدراسیون فوتبال و کمیته داوران برای قضاوت دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی کشور انتخاب شده است.

این دیدار روز پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه جاری و از ساعت ۱۹:۴۵ درورزشگاه آزادی برگزار می شود تا تیم برنده به مرحله نیمه نهایی جام حذفی کشور صعود کند.

علیرضا فغانی در تیم داوری ۹ شهرآورد تهران حضور داشته‌ است. در ۶ دربی داور وسط بوده و در ۳ دربی داور چهارم بازی بوده‌ است.

او مسابقات مهمی از جمله دیدار رفتِ فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴، دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، دیدار فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۵، دیدار فینال فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو، دیدار نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ و دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ را قضاوت کرده‌ است. فغانی در ایران نیز پیشینهٔ داوری در فینال جام حذفی و شهرآورد تهران را دارد؛ همچنین در سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین داور آسیا شناخته شد.

علیرضا فغانی از سال ۲۰۰۸ وارد فهرست داوران بین‌المللی شد و برای داوری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از سوی فیفا انتخاب شد و نخستین داوری خود در جام جهانی را در بازی بین تیم ملی فوتبال آلمان و تیم ملی فوتبال مکزیک در ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ انجام داد و با کسب ۴٫۸۴ امتیاز در صدر جدول داوران جام جهانی قرار گرفت.

خیلی ها او را بهترین داور تاریخ فوتبال ایران می دانند. یکی از نزدیکان فدراسیون فوتبال این خبر را در اختیار خبرورزشی گذاشت و افزود که قرار است فغانی روز سه شنبه به ایران بیاید. دو کمک داور مطرح کشورمان قرار است علیرضا فغانی را در قضاوت دربی حذفی همراهی کنند.

یکی از این دو محمدرضا ابوالفضلی (زاده ۲۲ شهریور ۱۳۵۶ - تهران) کمک داور ایرانی فوتبال است. وی در سال ۱۳۷۴ داوری را شروع کرده و در سال ۲۰۰۹ وارد لیست فیفا شده‌ است. محمدرضا ابوالفضلی کمک داور ۳ دربی بزرگ تهران بوده و به محسن ترکی، یدالله جهانبازی و سعید مظفری زاده (داوران وسط دربی) کمک کرده است.

دیگر کمک داور بازی حذفی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران، محمدرضا منصوری است. محمدرضا منصوری (زاده ۳ اردیبهشت ۱۳۵۷) کمک داور ایرانی فوتبال است. وی در سال ۱۳۷۷ داوری را شروع کرده و از سال ۱۳۸۴ در لیگ برتر فوتبال ایران قضاوت می‌کند. فینال جام باشگاه های جهان ۲۰۱۵ در ژاپن و فینال فوتبال المپیک ریو ۲۰۱۶ نیز جزو سوابق این کمک داور بین المللی به شمار می رود. محمدرضا منصوری کمک داور ۹ دربی بزرگ تهران بوده و ۴ مرتبه در دربی کمک داور علیرضا فغانی بوده است.
منبع: خبر ورزشی انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : دربی داور
ارسال نظر

آخرین اخبار روز