تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°

۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
ششمین روز حادثه منا

شمار جان باختگان ایرانی به ۲۳۹ نفر رسید

شمار جان باختگان ایرانی فاجعه منا تاکنون به ۲۳۹ نفر، مفقودان ۲۴۱ نفر و زخمی هایی که در بیمارستان بستری هستند ، ۲۷ نفر رسیده است. بر اساس آخرین خبرهای دریافتی ۲۰ آمبولانس در ۲ فرودگاه امام خمینی و مهرآباد آماده هستند و چند کانتینر برای حمل پیکر جانباختگان حادثه منا اضافه شده است.
کد خبر: ۲۶۶۴
اخبار معاصر: حمیدرضا سیدی مدیرکل فروگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: بیست آمبولانس در فرودگاهها بین المللی امام خمینی(ره) و مهرآباد  برای خدمت رسانی به حجاج و مجروحان احتمالی همراه کاروان ها استقرار یافته است.

سیدی گفت : همواره در فروگاههای امام خمینی(ره) و مهرآباد  سه تا چهار آمبولانس مستقر است اما با توجه به ورود حجاج این تعداد را به ده آمبولانس افزایش دادیم.وی افزود : با توجه به سن بالای بسیاری از حجاج و برای جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی بیست  آمبولانس برای استقرار درفرودگاههای امام خمینی (ره) و مهرآباد درخواست وهم اکنون به صورت اماده باش دراین فرودگاهها استقرار یافته است.

اضافه شدن چند کانتینر حامل اجساد فاجعه منا

رئیس تیم پزشکی جمعیت هلال احمرگفت: از روزگذشته چند کانتینر به 21 کانتینر حامل پیکرهای جانباختگان حادثه منا اضافه شده است.

گفته می شود جنازه ها ازطریق اثر انگشت حجاج که در زمان ورود به عربستان در فرودگاه گرفته شده شناسایی میشوند.علیرغم هماهنگی با وزیر حج سعودی برای شناسایی اجساد وهماهنگی در امور مربوط به این حادثه ، کارشکنی سعودیها دربخش های مختلف ادامه دارد.از صبح امروز باردیگر گروههای شناسایی اجساد آماده حرکت به سرد خانه مکه شده اند.گفته می شود اولین گروه اجساد امروز سه شنبه به ایران منتقل خواهد شد .برخی ها که دیروز از سردخانه مکه دیدن کرده اند می گویند این مکان ظرفیت 900 جنازه را دارد در صورتی که 21 تریلر که حد اقل هر کدام ظرفیت 200 جنازه را دارد در محوطه آن دیده شده است.هنوز زمان دقیقی برای انتقال اجساد به ایران اعلام نشده است ولی مسولان  ایرانی می گویند تا آخر وقت امروز منتقل می شود.

وزیر بهداشت پس از ورود به فرودگاه جده عازم مکه مکرمه شد

هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی وضعیت حجاج جان باخته ، مفقود و مجروح ایرانی درحادثه منا بلافاصله پس از ورود به فرودگاه جده عازم مکه مکرمه شد. در این سفر دکتر امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر، اسدی لاری مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت و حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه وزیر بهداشت را همراهی می‌کنند.وزیر بهداشت و هیات همراه هم اکنون مشغول اعمال مفرده حج است و قرار است به هتل محل استقرار حجت الاسلام والمسلمین  قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج وسرپرست حجاج ایرانی  وارد خواهد شد.در این حال آخرین آمار حادثه منا برای حجاج ایرانی به نقل از محمدی رئیس عملیات حج 94 ، 226 جان باخته ، 248 مفقود و 27 مجروح در بیمارستان گزارش شده است .

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر میشود

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز