تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

افتتاح بزرگ‌ترین آکواریوم خاورمیانه در ابوظبی

۲۵ گونه کوسه‌‌ماهی‌ و پرتوماهی‌‌ امسال در آکواریوم ملی ابوظبی به نمایش گذاشته می‌شوند.
کد خبر: ۲۷۸۸۴
بازدیدکنندگان این آکواریوم در قالب تجربه‌ای با عنوان «رویارویی با کوسه» می‌توانند به کوسه‌های بزرگ دومتری غذا بدهند
 
۲۵ گونه کوسه‌‌ماهی‌ و پرتوماهی‌‌ امسال در آکواریوم ملی ابوظبی به نمایش گذاشته می‌شوند.
 
به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایندیپندنت، آکواریوم ملی (TNA) واقع در منطقه القنا در شهر ابوظبی امارات متحده عربی، به‌عنوان بزرگترین آکواریوم منطقه خاورمیانه، امسال با به نمایش گذاشتن بیش از ۲۰۰ کوسه‌ماهی و پرتوماهی به‌روی بازدیدکنندگان گشوده می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، وام، مسئولان آکواریوم ملی ابوظبی روز دوشنبه، ۱۱ مردادماه، با انتشار بیانیه‌ای از افتتاح این آکواریوم در سال جاری خبر دادند. براساس این بیانیه، آکواریوم ملی زیستگاه ۲۵ گونه مختلف از کوسه‌ ماهی‌ها و پرتوماهی‌‌ها خواهد بود و گاوکوسه‌ها برای نخستین‌بار در منطقه به نمایش درمی‌آیند.

بازدیدکنندگان می‌توانند در این آکواریوم نمونه‌هایی از گاوکوسه‌ها را که یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های کوسه در اقیانوس‌ها و رودخانه‌ها محسوب می‌شوند، از نزدیک ببینند. از دیگر گونه‌های موجود در آکواریوم ملی می‌توان به کوسه‌ ببری شنی، کوسه‌ لیمویی، کوسه‌ گورخری، کوسه باله‌سیاه آب‌سنگی، سفره‌ماهی‌ و سوس‌نما اشاره کرد.   

در این آکواریوم در قالب تجربه‌ای که «رویارویی با کوسه» خوانده می‌شود، بازدیدکنندگان می‌توانند خودشان به کوسه‌های بزرگ دو متری غذا بدهند.  

پل همیلتون، مدیرکل آکواریوم ملی در مورد مجموعه ماهی‌هایی که در آن به نمایش درمی‌آیند، گفت: «به‌طور کلی مردم از کوسه‌ها می‌ترسند و ما قصد داریم از این موجودات جذاب که برای سلامت اقیانوس‌هایمان بسیار بااهمیت‌اند، تجلیل کنیم. امیدواریم که آکواریم از طریق ایجاد تعامل شخصی، به مردم کمک کند تا بر ترس‌ها و تصوراتی که ممکن است از این موجودات داشته باشند، غلبه کنند.» 

آکواریوم ملی در ژوئیه سال ۲۰۲۰ توافق مشارکت پنج‌ساله‌ای را با سازمان محیط زیست ابوظبی امضا کرده است. هدف از این مشارکت، اجرای بزرگ‌ترین و نوآورانه‌ترین طرح توانبخشی برای حفاظت و احیای حیات وحش در امارات متحده عربی است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آکواریم ابوظبی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز