تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

پلیس: پژو ۲۰۶ در صدر سرعت غیرمجاز ترددهای خیابانی پایتخت است

در طول روز و ایام هفته و زمان‌هایی که سرعت‌ها افزایش پیدا می‌کند متاسفانه شدت تصادفات هم در همین ساعات و ایام، به تبع آن افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۲۸۲۲۲
 معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به خودروهایی که بیش از همه دچار سانحه و تصادفات می‌شوند، اعلام کرد: خانواده پژو بویژه پژو ۲۰۶ بیشترین آمار سرعت‌های غیرمجاز در پایتخت را به خود اختصاص داده‌است. 

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایرنا از روز یکشنبه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب، سرهنگ "محمد رازقی" در خصوص تخلفات سرعت و سبقت در شهر تهران گفت: تاثیر سرعت‌های غیرمجاز بر تصادفات دقیقاً مشخص است و در معابری مانند بزرگراه‌های شهید همدانی، شهید خرازی و شهید بابایی که شاهد سرعت بالا هستیم، بیشترین تصادفات و شدت تصادفات را نیز در همین بزرگراه‌ها رخ می دهد.

وی افزود: در طول روز و ایام هفته و زمان‌هایی که سرعت‌ها افزایش پیدا می‌کند متاسفانه شدت تصادفات هم در همین ساعات و ایام، به تبع آن افزایش پیدا می‌کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ما در قراگاه کنترل سرعت به صورت دقیق سرعت‌های غیرمجاز را از نظر زمان و نحوه سرعت‌های غیرمجاز رصد و کنترل می‌کنیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را صورت دهیم.

رازقی خاطرنشان کرد: یکی از این موارد که بررسی می‌شود، انواع خودروهایی است که معمولاً بالاتر از حد مجاز رانندگی می‌کنند. خانواده پژو و بیشتر خودرو ۲۰۶ رتبه اول را در سرعت غیرمجاز دارد.

این مقام راهور فاتب بیان داشت: سرعت مطمئنه سرعتی است که راننده از رانندگی خود اطمینان داشته باشد و مطمئن باشد که در زمان وقوع و بروز خطر از تصادف جلوگیری به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: شخصی که تازه گواهینامه گرفته و تجربه ندارد نسبت به کسی که سال‌ها رانندگی کرده است، می‌بایستی سرعت را رعایت کند.

معاون عملیات پلیس راهور فاتب ابراز داشت: در شرایط و موقعیت‌های مختلف باید نسبت به وضعیت‌ حال حاضر سرعتی را اتخاذ کنیم که در زمان بروز تصادف بتوانیم وسیله نقلیه خود را کنترل کرده و از تصادف اجتناب شود که به این اقدام به موقع سرعت مطمئنه می‌گوئیم.

رازقی خطاب به رانندگان تاکید کرد: توصیه اصلی ما کاهش سرعت است؛ برای آن‌که تصادف نکنیم و در صورت تصادف خسارات به حداقل ممکن برسد باید سرعت مطمئنه و سرعت مجاز را رعایت کنیم.


انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : 206 پژو
ارسال نظر

آخرین اخبار روز