تهران ۲۸.۸۵° كمينه ۲۸.۷۳°  بیشینه ۳۰.۷۹°
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

با ربات انسان‌نمای گریس بیشتر آشنا شویم

کد خبر: ۲۹۱۶۳
شرکت «هانسون رباتیک» که شروع به ساخت و تولید ربات نموده است،  اخیراً رباتی با نام «گریس» (Grace) ساخته است که قادر به انجام کارهای زیادی است. 

ظاهر و رفتار این ربات، مانند انسان و بیشترین کاربرد آن برای بخش بهداشت و درمان است. با توجه به پیشروی و گسترش ویروس دلتا می‌توان از این ربات، به عنوان یک دستیار برای انجام خدمات درمانی استفاده کرد. 

این ربات، همچنین مانند یک دستیار برای پزشکان عمل می‌کند. ساختار آن به گونه‌ای است که مجهز به چند حسگر قوی و یک دوربین حرارتی برای تشخیص دمای بدن و همچنین فشار خون بیماران است. این ربات به پزشکان کمک می‌کند که فرایند درمان بیماران خود را تسریع بخشند. 

ربات گریس، برای بیماران و حتی افراد سالمند نیز مانند یک همراه و دستیار عمل می‌کند و در مراقبت از آن‌ها بسیار مهارت دارد.  این ربات به سه زبان انگلیسی، کانتونی و ماندارین مسلط است. 

گریس همچنین توانایی شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و مراسم‌های مختلف را دارد. او قادر است با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات مهمی در مورد بیماران و پزشکان جمع‌آوری کند و در اختیار آن‌ها قرار دهد. از توانایی‌های دیگر او می‌توان به گفتار درمانی بیماران اشاره کرد. 

شرکت هانسون رباتیک، تولید انبوه ربات گریس را در پایان سال میلادی جاری آغاز می‌کند. 

گردآورنده: مریم شکوهی‌نیا

پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر 




انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ربات
ارسال نظر

آخرین اخبار روز