تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

هوش مصنوعی به کمک افراد کم بینا می‌آید

کد خبر: ۲۹۵۰۲
گوگل با به کارگیری هوش مصنوعی به افراد کم بینا  برای دویدن کمک می کند. گوگل در حال آزمایش کردن سیستم هوش مصنوعی به نام «Project Guideline» می باشد که به اشخاص جهت شرکت در مسابقات دو یاری می‌رساند. این سیستم قصد دارد به افراد استقلال بیشتری اعطا نماید.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر، یک دونده جهت استفاده نمودن از این سیستم، بایستی یک گوشی اندرویدی را به یک وسیله شبیه به کمربند که دور کمرش بسته می‌شود، متصل نماید. اپ Project Guideline می‌تواند از دوربین گوشی جهت راهنمایی شخص در مسیر مسابقه استفاده نماید.

هنگامی که دونده از خط دور شود، این اپ نشانه‌های صوتی به هدفون‌های القای استخوانی می‌فرستد. هرچقدر دونده بیشتر از خط دور گردد، این صدا در یک گوش بیشتر خواهد شد. این برنامه به منظور کار کردن به ارتباط اینترنتی احتیاج ندارد و می‌تواند در تعدادی از شرایط نوری و آب و هوایی کارایی اش را حفظ نماید.

گوگل در توسعه این سیستم یکه و تنها نبوده است و با یاری مدیرعامل و رئیس مدرسه «Guiding Eyes for the Blind» به اسم «توماس پنک» دست به چنین اقدامی زده است. گوگل در پی همکاری با سایر سازمان‌ها جهت راه‌اندازی دوره‌های دوندگی با راهنما‌های رنگ شده در تعدادی از جوامع است.

این غول جستجوی اینترنتی در چند سال‌ اخیر ویژگی‌هایی جهت کمک به اشخاص نابینا و کم‌بینا ارائه نموده که از بین آن‌ها می‌شود به چند مورد اشاره نمود. یکی از آن‌ها، راهنمای دقیق پیاده‌روی گفتاری در گوگل مپس می باشد که به اشخاص یاری می‌رساند به طور مستقل در شهر حرکت نمایند.

یکی دیگر از این قابلیت‌ها، هوش مصنوعی کروم می باشد که قادر است تصاویر را شناسایی نماید و آن را برای اشخاص توضیح دهد. اپ «Lookout» در صورت بودن مانع در مسیر اشخاص، به آنان نشانه صوتی می‌دهد و نیز اسناد را با صدای بلند می‌خواند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز