تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°

۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
ظریف در دیدار با بشار اسد تاکید کرد؛

ادامه حمایت ایران از مردم سوریه

رئیس جمهور سوریه و وزیر خارجه ایران تاکید کردند: همگان باید به طور جدی و صادقانه برای مبارزه با این خطر روبه گسترش اقدام و از حمایت گروه‌های تروریستی و تامین پوشش سیاسی برای آنها خودداری کنند
کد خبر: ۳۰۶

اخبار معاصر: رئیس جمهور سوریه و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هشداردادند، همه کشورهای منطقه و خارج آن باید بدانند که گسترش سرطانی آفت تروریسم ، سرنوشت و آینده کشورهایشان را در معرض تهدید قرار می دهد.

دفتر مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری سوریه در بیانیه ای اعلام کرد، بشار اسد و محمد جواد ظریف این مطلب را در دیدار امروز (چهارشنبه) خود در دمشق مورد تاکید قراردادند.

رئیس جمهور سوریه و وزیر خارجه کشورمان همچنین تاکید کردند، همگان باید از طریق هماهنگی تلاشهایشان و در پیش گرفتن سیاستهای مبتنی بر حقایق و وقایع، به طور جدی و صادقانه برای مبارزه با این خطر روبه گسترش اقدام کنند و از حمایت گروه های تروریستی و تامین پوشش سیاسی برای آنها خودداری کنند.

همچنین در این دیدار که با حضور وزیر امور خارجه، وزیر مشاور در امور سیاسی و رسانه ای نهاد ریاست جمهوری سوریه و نیز سفیر کشورمان و هیات همراه آقای ظریف برگزار شد، دو طرف درباره کارآمدترین راهکارهای برای دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز به منظور پایان جنگ تحمیلی علیه سوریه به رایزنی نشستند.

برپایه این بیانیه، محمد جواد طریف تاکید کرد، اراده مردم سوریه باید محور هرگونه ایده یا طرحی برای حل بحران این کشور باشد، طرحی که به دور از مداخله طرفهای خارجی، تامین کننده استقلال سیاسی این کشور و یکپارچگی خاک سوریه را حفظ کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر ادامه حمایت ایران از مردم سوریه تاکید کرد، تا علاوه بر ادامه مقاومت مردم سوریه، از رنجهای مردم این کشور در مسیر مقابله با جنگ ددمنشانه گروه های تروریستی بکاهد.

در این بیایه آمده است: بشار اسد از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه قدردانی و از تلاشهای صادقانه ایران و سایر کشورهای دوست برای متوقف کردن جنگ تحمیلی علیه سوریه و فقظ حاکمیت ، استقلال و یک پارچگی خاک سوریه استقبال کرد.

رئیس جمهور سوریه دستاورد مردم ایران در دستیابی به توافق وین درباره برنامه مسالمت آمیز هسته ای را تبریک گفت وخاطرنشان کرد، در سایه پایمردی مردم ایران و اصرار بر استقلال سیاسی و نیز حمایت از رهبری و دولت، جمهوری اسلامی ایران به این توافق هسته ای دست یافت.

وی گفت: این مسئله ثابت می کند که اراده و اصرار مردم کارآمدترین گزینه های برای تحقق منافع ملتهاست.

ظریف در ادامه با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه دیدار و درباره مسائل مورد علاقه تهران و دمشق باوی به رایزنی نشست.وی همچنین با سران گروه های مبارز فلسطینی مقیم دمشق دیدار کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز