تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

شکست کره شمالی پس از 6 دهه

سرمربی تیم‌ملی ‌پینگ‌پنگ: شکست کره‌شمالی پس از 6 دهه اتفاق بزرگی بود.
کد خبر: ۳۲۹۸

اخبار معاصر: سرمربی تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران می‌گوید، شاگردانش در رقابت‌های قهرمانی آسیا عملکرد بسیار خوبی داشتند و کسب عنوان هفتمی یک نتیجه موفقیت‌آمیز برای ایران در این رقابت‌ها بود.

کاظم مستحقی‌راد در گفت‌گو با ایسنا در مورد عملکرد تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران در رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره از رقابت‌های عملکرد خیلی خوبی داشتیم. پیش از اعزام بهترین نتیجه ایران را جایگاه هشتمی می‌دانستم ولی در نهایت توانستیم در جایگاه هفتم آسیا قرار بگیریم.

او ادامه داد: در مرحله مقدماتی توانستیم با پیروزی مقابل تیم‌های عربستان، لبنان و اندونزی از گروه خود صعود کنیم. البته نباید فراموش کرد که اندونزی یکی از تیم‌های خوب آسیاست و پیروزی برابر این تیم کار راحتی نبود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران به دیدار مقابل قزاقستان اشاره کرد و افزود: برابر قزاقستان فشار زیادی به پینگ‌پنگ بازان ایران وارد شد. با وجود اینکه با مسمومیت نیما عالمیان و عدم حضور او در این مسابقه دچار مشکل شدیم ولی در نهایت توانستیم از سد این تیم عبور کنیم.

شکست کره شمالی پس از 6 دهه

مستحقی‌راد خاطر نشان کرد: دیدار بعدی ما با کره‌شمالی یکی از تیم‌های برتر آسیا و جهان بود. با وجود بازیکنانی که این تیم در اختیار داشت موفق شدیم کره‌شمالی را با نتیجه 3 بر 2 پشت سر بگذاریم و به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کنیم. فشار زیادی را در برابر کره‌شمالی تحمل کردیم اما به فاصله 15 دقیقه بعد مقابل ژاپن قرار گرفتیم.

او با بیان اینکه برنامه‌ریزی نامناسب رقابت‌های آسیایی سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای ملی‌پوشان ایران شد، افزود: مطمئن باشید اگر برنامه‌ریزی مناسبی در این رقابت‌ها انجام می‌شد می‌توانستیم حتی برابر ژاپن نیز به پیروزی دست پیدا کنیم. قرار بود بعد از پیروزی مقابل کره‌شمالی به مصاف هند برویم ولی ناگهان برنامه تغییر کرد و ما با ژاپن دیدار کردیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران افزود: برنامه‌ریزی نامناسب رقابت‌ها سبب شد تا فشار زیادی به ملی‌پوشان ایران وارد شود. در حالی ما مقابل ژاپن هفتمین دیدار خود را برگزار می‌کردیم ولی ژاپن برابر ایران نخستین دیدار خود را برگزار می‌کرد. فشار زیاد سبب آسیب‌دیدگی پینگ‌پنگ بازان ما شد وگرنه ما می‌توانستیم برابر دیگر حریفان خود نیز به پیروزی برسیم.

مستحقی‌راد با بیان اینکه اعتراض‌های ایران مورد قبول کیمته برگزاری رقابت‌های قرار نگرفت، خاطر نشان کرد: به دلیل برگزاری نامناسب دیدارها به برگزارکنندگان رقابت‌ها اعتراض کردیم ولی آنها اعتراض ما را قبول نکردند. بعد از ژاپن ما به مصاف هند رفتیم و به خاطر فشاری که به ما وارد شده بود و البته اتفاقات رخ داده در برابر این تیم هم شکست خوردیم.

او اضافه کرد: برای کسب عنوان پنجمی در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف هنگ‌کنگ رفتیم ولی نتوانستیم برابر این تیم قدرتمند آسیا به پیروزی برسیم. در دیدار آخر خود نیز دوباره به مصاف هند رفتیم و برای اولین بار در تاریخ توانستیم این تیم را شکست دهیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران در مورد عملکرد انفرادی ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز گفت: نیما عالمیان عملکرد بسیار خوبی در رقابت‌های آسیایی داشت و با وجود مصدومیت پیروزی‌های ارزشمندی را برای ایران کسب کرد.

مستحقی‌راد ادامه داد: افشین نوروزی هم در دیدارهایی که شکست خورد با حداقل اختلاف مغلوب شد. من به عنوان سرمربی از عملکرد افشین نوروزی رضایت دارم و توقعات من را برآورده کرد.

او در مورد عملکرد نوشاد عالمیان در این رقابت‌ها نیز گفت: نوشاد عالمیان همواره یکی از موثرترین پینگ‌پنگ بازان ایران بوده است و در این دوره از رقابت‌های آسیایی نیز بازیکنان برجسته‌ای از کره‌شمالی، ژاپن و هنگ‌کنگ را شکست داد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران افزود: هر ورزشکاری در طول مدت زمان عملکرد خود دچار فراز و نشیب‌هایی می‌شود و باید در مقاطع مختلف از او حمایت کنیم. نوشاد عالمیان یکی از بهترین‌ پینگ‌پنگ بازان آسیاست و مطمئن باشید این بازیکن روزهای درخشانی را در پیش دارد.

مستحقی‌راد در بخش دیگری از این گفت‌گو با بیان اینکه ایران می‌تواند دو سهمیه را برای المپیک کسب کند، گفت: به نظرم یک سهمیه ایران برای بازی‌های المپیک قطعی است و برای دومین سهمیه مردان نیز توانایی بالایی داریم.

او خاطر نشان کرد:‌ پینگ‌پنگ بازان ایران پتانسیل زیادی برای موفقیت در عرصه‌های مختلف دارند و حتی رسیدن به مدال آسیایی نیز برای ایران دور از دسترس نیست. اینکه بعد از 6 دهه کره‌شمالی را شکست دادیم و برای نخستین بار از سد هند گذشتیم یک اتفاق بزرگ برای پینگ‌پنگ ایران است که نشان از این توانایی دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز