تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸

افزایش ۴۰ درصدی مرگ براثر گاز گرفتگی

در سال ۱۳۹۸، ۱۳۶ نفر و در سال گذشته ۱۸۹ نفر در استان تهران به‌ علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان باختند که نشان از افزایش ۴۰ درصدی جانباختگان در سال گذشته را دارد.
کد خبر: ۳۴۰۴۹

افزایش ۴۰ درصدی مرگ براثر گاز گرفتگی

 اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، دکتر مهدی فروزش افزود: با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، ادارات و اماکن تجاری، نسبت به افزایش مرگ ناشی ازمسمومیت با گاز منوکسیدکربن (CO) هشدار داد، بنابراین رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز الزامی است.

وی ادامه داد: استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است.

وی به مردم توصیه کرد: برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوید و شهروندان باید در خصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند و همچنین در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش‌دار، دودکش‌ها حتما بررسی شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: مسدود بودن دودکش‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود و با توجه به این‌که گاز CO  بدون بو وطعم است فرد متوجه گاز منوکسیدکربن نمی‌شود و از طرفی این امر باعث سرددرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی و در مجموع علائم سرماخوردگی در فرد می‌شود. این علائم در کودکان شامل تهوع، استفراغ، حالت گیجی و خواب آلودگی و در برخی موارد با افت سطح هوشیاری و تشنج همراه است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز