محمود ترفع با اعلام خبر ورود نسل جدید اتوبوسهای برقی با تکنولوژی روز به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: حمل ونقل عمومی سود ده نیست به همین دلیل شاهد استقبال کم بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش بودیم چراکه نرخ کرایه را شورا و فرمانداری به نفع مردم تعیین میکند. ازاین رو باید تدابیری اندیشیده میشد تا این اختلاف میان هزینه و درآمد سرمایه گذار منطقی شود.
اوبا اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر تهران در مورد تعیین حدود مشارکت عمومی_خصوصی در توسعه ناوگان حمل و نقل گفت: این مصوبه به ما کمک میکند که به یاری بخش خصوصی رفته و با حمایت هایمان سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در حمل ونقل عمومی کنیم.
ترفع با بیان اینکه در این مدل قرارداد مشارکت عمومی_ خصوصی، شیوه جدید واگذاری تعیین شده است و سرمایه گذار با تزریق سرمایه خود، از سوی شهرداری و دولت به روشهای مختلف حمایت میشود، ادامه داد: ما از طریق ردیف و تبصرههایی که در بودجه دولت وجود دارد یا ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر شرایط را برای سرمایه گذار بخش خصوصی، اقتصادیتر میکنیم همچنین کمکهایی از سوی شهرداری تهران همچون ارائه تبلیغات بدنه و ایستگاههای طول مسیر برای اتوبوس را به سرمایه گذاران میدهیم تا با این کمک شرایط سرمایه گذاری به صرفهتر باشد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه با شیوه جدید سرمایه گذاری اولین شرکت بخش خصوصی برای ورود اتوبوسهای برقی با تکنولوژی روز اقدام کرده است، افزود: با این شرکت قرار داد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی نهایی شد که این اتوبوسهای برقی که با باطری تردد میکنند در خط جمهوری – بهارستان به کارگرفته میشوند.
ترفع با بیان اینکه قطعات اتوبوسهای برقی بعد از ورود به کشور، در داخل کشور مونتاژ میشود، گفت: تا یکسال آینده شاهد تردد اتوبوسهای برقی با تکنولوژی مدرن در پایتخت خواهیم بود.
انتهای پیام