تهران ۱۲.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

پالایش نفت آبادان، قطب جدید بسکتبال ایران

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان با جذب بازیکنان مطرح و جوان می‌تواند در غیاب مهرام، به قطب جدیدی در بسکتبال ایران تبدیل شود.
کد خبر: ۳۶۵۲

اخبار معاصر: کمتر از سه هفته به آغاز رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باقی مانده و در این فرصت تیم‌ها با شناخت ترکیب نهایی، تمرینات پایانی خود را پشت سر می‌گذارند. در این میان، با توجه به غیبت مهرام، قهرمان لیگ ملی و لیگ حرفه‌ای ایران، می‌توان از تیم‌های دانشگاه آزاد، پتروشیمی بندرامام، شهرداری گرگان و پالایش نفت آبادان به عنوان مدعیان حضور در پلی‌آف یاد کرد.

تیم پالایش نفت آبادان فصل گذشته با هدایت حماد سامری، بازی‌‌های قابل قبولی در لیگ حرفه‌ای به نمایش گذاشت. این تیم با شکست مهرام و دانشگاه آزاد، به غول‌کش ملقب شد و در آستانه صعود به پلی‌آف هم قرار گرفت اما شاگردان سامری جوان، در آخرین دیدار فصلی خود علی‌رغم نمایش خیره‌کننده مقابل دانشگاه آزاد در سالن حکیمیه، با اختلاف کمی مغلوب این تیم شد تا آبادانی‌ها در آخرین لحظه به مقام پنجمی لیگ حرفه‌ای بسنده کنند.

پالایش نفت آبادان، قطب جدید بسکتبال ایران

حالا با جدایی همه بازیکنان فصل گذشته غیر از محمدباقر قمری که با آبادانی‌ها تمدید کرد پالایش نفت ترکیب متفاوتی را به مسابقات لیگ می‌فرستد. حضور گارد راس باتجربه‌ای مانند آرن داودی قطعاً در روزهای سرنوشت‌ساز لیگ به کمک تیم سامری می‌آید و داودی به خوبی می‌تواند جای عماد سلمانی را در پالایش نفت بگیرد. مهراد آتشی، دیگر بازیکن با تجربه پالایش نفت است که توانایی بازی در پست‌های یک و دو را توامان دارد. آتشی هم با توجه به پیشینه‌اش در تیم ملی با کوله‌باری از تجربه به آبادان رفته است.

محمد جمشیدی و محمد حسن‌زاده، بازیکنان ملی‌پوش تیم آبادانی‌اند. هرچند آنها با حضور در تیم ملی از نظر بدنی چیزی از هم‌تیمی‌هایشان کمتر ندارند اما این دو بازیکن با روحیه‌ای متزلزل از شکست تیم ملی در چانگشا به جمع شا گردان سامری اضافه می‌شوند و شاید بیش از دیگر بازیکنان به زمان نیاز داشته باشند. به هرحال جمشیدی در پست سه و حسن‌زاده در پست چهار قطعاً نقاط قوت پالایش نفت به حساب می‌آیند.

هرچند اصغر کاردوست با جدایی از پالایش نفت به شهرداری اراک پیوست اما حضور ولاتکو جوانوویچ، سنتر بوسنیایی‌تبار که پیش از این او را در ترکیب توزین کاشان دیده بودیم، خیال آبادانی‌ها را تا حدودی از پست پنج راحت می‌کند و حضور یک بک‌آپ خوب برای جوانوویچ، می‌تواند پالایش نفت را به یکی از تیم‌های امتیازآور لیگ برتر تبدیل کند.

بنزین سبز در باک آبادانی‌ها

نیما عامری‌پور، علی نیرومند، آرش مرادی، امیر دشتی و محمد جان‌زینی پنج بازیکن جوان پالایش نفت به شمار می‌آیند. جالب این‌که اکثر این بازیکنان بومی هم هستند. به این ترتیب از همین حالا باید پالایش نفت را جوان‌ترین تیم لیگ برتر به حساب آورد.

حماد سامری که خودش با 34 سال، جوان‌ترین سرمربی لیگ به حساب می‌آید، دست به کار متهورانه‌ای زده که البته در صورت موفقیت می‌تواند آینده بسکتبال ملی ایران را هم تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که چینی‌ها در چانگشا نشان دادند از سایه اقتدار بسکتبال ایران خارج شده‌اند و شاید حضور قدرتمند خود را در قاره کهن تداوم بخشند و از سوی دیگر با اضافه شدن تیم‌های اقیانوسیه به فیبا آسیا، بدون شک تیم ملی ایران نیاز به خون تازه‌ای در ارکان خود دارد و حضور تیم‌هایی با این تعداد بازیکن جوان در لیگ برتر، به یقین باعث تحول بسکتبال ایران در بعد بین‌المللی می‌شوند.

به هرحال باید منتظر هفت آبان و آغاز لیگ برتر بسکتبال ماند تا از این تیم جوان جنوبی رونمایی شود و آن‌روز شاید آبادانی‌ها با جوانان خود، خیلی‌ها را شگفت زده کنند.

انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز