تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

بسته شدن مرزهای زمینی و دریایی خوزستان

استاندار خوزستان از ممنوعیت تردد از مرز‌های زمینی و دریایی این استان به مدت ۱۵ روز خبر داد و گفت: اعمال این محدودیت تردد برای جلوگیری از شیوع سویه اُمیکرون می‌باشد.
کد خبر: ۳۶۸۷۱

بسته شدن مرزهای زمینی و دریایی خوزستان

 صادق خلیلیان روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: از امروز چهارم دی ماه به مدت ۱۵ روز هیچ گونه تردد مسافری از مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان به جز برای گروه‌های هفتگانه صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: تردد مسافر از فرودگاه‌های خوزستان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آزاد است به شرطی که مسافران ۲ دُز واکسن زده باشند یا تست منفی پی سی آر ارایه نمایند.

استاندار خوزستان با اشاره به ایجاد محدودیت برای برگزاری هر گونه تجمع در استان گفت:شیوه نامه‌های بهداشتی باید در مراکز شلوغ مانند رستوران‌ها و پاساژ‌ها رعایت شود.

خلیلیان از مردم استان خواست خطر سویه اُمیکرون را جدی گرفته و با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی مانع شیوع مجدد کرونا در خوزستان شوند.

وی افزود: علاوه بر پوشش دُز دوم باید تزریق دُز سوم واکسن را جدی بگیریم تا ۹۰ درصد جامعه در مقابل این سویه جدید ایمنی داشته باشیم.

خلیلیان گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از واکسیناسیون اهمیت دارد و می‌تواند مصونیت بالایی را در جامعه ایجاد کند همچنین از بروز مرگ و میر گسترده ناشی از کرونا جلوگیری می‌کند.

وی از فرمانداران خواست در راستای افزایش روند واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیشتر تلاش کنند چرا که این موضوع در ارزشیابی فعالیت آن‌ها لحاظ می‌شود.

استاندار خوزستان از شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله شرکت فولاد خوزستان که در راستای مقابله با کرونا مشارکت و همکاری داشتند قدردانی کرد.

وی در پایان ضمن تسلیت به خاطر درگذشت ۱۰ نفر از هم استانی‌ها در حادثه تصادف امروز جاده اهواز - خرمشهر افزود: این حادثه بسیار دلخراش بوده و موجب تاثر مردم خوزستان شد.

تمام شهر‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

تاکنون بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان خوزستان تزریق شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز