تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: ممکن است مهلت یک ساله فیفا بابت اصلاح اساسنامه به پایان برسد و فوتبال ما تعلیق شود و نتوانیم به جام جهانی برویم.
کد خبر: ۳۶۸۷۴

احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد

 علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه فدراسیون فوتبال ایران چند سال می‌شود که به کنفدراسیون فوتبال آسیا دروغ می‌گوید اظهار داشت: اصلا بحث دروغ گفتن نیست. AFC شرایطی را تصویب کرده است تا باشگاه‌های ما حرفه‌ای شوند. به هر حال حرفه‌ای شدن الزاماتی دارد که باید توسط مدیریت باشگاه‌ها صورت بگیرد و اگر بخواهیم موضوع را هر بار به شکل گوناگونی از سر خودمان باز کنیم، قطعا مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه خواهند شد. هر مدیر جدیدی به مسائل مسلط نیست و به همین دلیل وقتی سرکار می‌آید باید بدهی‌های قبل را پرداخت کند. مدیران ما به برنامه بلند مدت فکر نمی‌کنند و یک سازمان باید محکم مقابل این اتفاق بایستد.

باشگاه‌ها نباید هیچ پولی از دولت دریافت کنند

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: سازمان لیگ می‌خواهد تبلیغات محیطی را صاحب شود، اما برخی‌ها این وسط هستند که می‌خواهند نظم کار را به هم بریزند. اتفاقات شبیه به این موضوع باعث می‌شود باشگاه نتواند مسائل را اصلاح کند. باشگاه باید خودش درآمد زایی کند و هیچ پولی از دولت نگیرد. وقتی حق پخش تلویزیونی درست نیست و مسائل قانونی باشگاه حل نمی‌شود، به همین خاطر مدیر باشگاه نمی‌تواند مشکلات را به تنهایی حل کند.

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید به باشگاه‌ها فشار بیاورند

کفاشیان درباره اینکه آیا در زمان ریاست او هم قوانین دور زده می‌شد و اینکه چرا باشگاه‌ها مجبور به رعایت الزامات حرفه‌ای‌سازی نشدند بیان داشت: زمان ما هم این مسائل وجود داشت، اما ما تلاش کردیم این کار را انجام بدهیم و ابتدای کار با مدیران باشگاه‌ها جلسه می‌گذاشتیم، اما آن مدیران یا برکنار می‌شدند و یا درگیر باشگاه‌ها بودند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید فشار بگذارند، زیرا باشگاه‌های ما مسائل حاشیه‌ای زیادی دارند. به نظر من باید زور بالای سر ما باشد و تنها در این صورت به سمت حل مسائل می‌رویم.

احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه چند درصد کارها با دور زدن انجام می‌شود نیز گفت: در فدراسیون ما مشکلات زیادی داشتیم که مجبور بودیم کار را به شکل دیگری انجام دهیم. فدراسیون فوتبال نهادی مستقل و غیردولتی است، اما وزارت ورزش یکی از موانع کارها است و برخی هنوز می‌گویند فدراسیون فوتبال دولتی است. به همین دلیل باشگاه‌ها نیز با همین مشکلات رو به رو هستند. ممکن است مهلت یک ساله فیفا بابت اصلاح اساسنامه به پایان برسد و فوتبال ما تعلیق شود و نتوانیم به جام جهانی برویم.

AFC نمی‌خواهد شاگردهای ممتاز خود را از دست بدهد

کفاشیان درباره حل مشکلات استقلال و پرسپولیس در صورت حذف از لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: این ۲ باشگاه باید درست شوند. کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدگاه ویژه‌ای نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد و آن‌ها در بسیاری از بخش‌ها اول هستند. AFC دوست ندارد شاگردهای خوب و ممتازش از صحنه حذف شوند، اما برخی مسائل وجود دارد که از مدیریت باشگاه خارج است. به هر حال مسئولان باید موضوع را جدی بگیرند و اگر ۶ ماه هم مهلت بدهند، مطمئن باشید باز هم کار را پشت گوش می‌اندازیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز