تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

ساخت بزرگ‌ترین شهر صنعتی بدون آلودگی در عربستان

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی از برنامه‌های خود برای ساخت یک مجتمع صنعتی شناور عظیم خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۰۵

ساخت بزرگ‌ترین شهر صنعتی بدون آلودگی در عربستان

 اخیراً عربستان سعودی از اهداف خود برای ساخت بزرگ‌ترین شهر صنعتی دنیا با انتشار آلودگی صفر خالص خبر داد. آن طور که Renewables Now گزارش داده، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی از برنامه‌های خود برای ساخت یک مجتمع صنعتی شناور عظیم خبر داد.

این مجتمع با انرژی‌های تجدیدپذیر کار می‌کند و بزرگ‌ترین پروژه هیدروژن سبز جهان است. این شهر صنعتی جدید که Oxagon نام دارد، دارای انتشار صفر خالص است. این شهر دارای طراحی هشت ضلعی منحصر به فردی بوده و قرار است که در یک منطقه بزرگ در جنوب غربی Neom ایجاد شود. Oxagon اولین بندر و زنجیره تأمین کاملاً یکپارچه جهان را برای شهر هوشمند نئوم Neom ایجاد خواهد کرد.

این شهر از صنایع گوناگون از جمله انرژی پایدار، تحرک مستقل، نوآوری در تهیه آب، تولید غذای پایدار، سلامت و رفاه، فناوری و تولید دیجیتال، ارتباطات راه دور، فناوری فضایی، روباتیک و روش‌های مدرن ساخت‌وساز که همگی با انرژی ۱۰۰ درصد تجدید پذیر کار می‌کنند، حمایت می‌کند. در تابستان سال ۲۰۲۰، ایر پروداکتز با طرف سعودی بر سر پروژه انتقال هیدروژن سبز به آمونیاک به ارزش پنج میلیارد دلار (۴٫۴۲ میلیارد یورو) در نزدیکی مرزهای پادشاهی با مصر و اردن به توافق رسید. انتظار می‌رود این کارخانه سالانه ۱٫۲ میلیون تن آمونیاک سبز تولید کند. Oxagon همچنین از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند اینترنت اشیا (IoT) ، هوش مصنوعی و روباتیک استفاده خواهد کرد.

طرح Oxagan منجر به بازتعریف رویکرد جهان نسبت به توسعه صنعتی در آینده، حفاظت از محیط زیست و اشتغال‌زایی خواهد شد. ولیهد عربستان اعلام کرده است: این طرح به تجارت و بازرگانی عربستان سعودی کمک خواهد کرد و کمک به ایجاد یک نقطه کانونی جدید برای جریان‌های تجارت جهانی خواهد کرد.

او همچنین افزود: توسعه Oxagon به خوبی در حال انجام است. انتظار می‌رود این شهر از اوایل سال آینده آماده استقبال از تولیدکنندگان صنایع گوناگون باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز