تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان در گفت و گو با «معاصر»:

فاصله زیاد جاده های کشور با استانداردهای جهانی

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان بخش مسافر کشور با تاکید بر ضرورت ایجاد تعامل واقعی بین دولت و تشکل های صنفی، گفت: در حال حاضر یکی از چالش های اساسی ما در حوزه تصادفات و تلفات جاده ای است که باید این معضل به طور دقیق آسیب شناسی و زیرساخت ها اصلاح و علت این مسئله مشخص شود.
کد خبر: ۳۸۹۷۰

فاصله زیاد جاده های کشور با استانداردهای جهانی

غلامرضا خادمی زاده در گفت و گو با «معاصر» با بیان اینکه جاده های کشور فاصله بسیاری با استانداردهای جهانی دارند و حداقل ها برای استانداردسازی این جاده ها و راه ها رعایت نشده است، افزود: این در حالی است که متاسفانه نوسازی ناوگان نیز به دلایل مختلف در کشور ما انجام نشده است.


وی تاکید کرد: ناوگان ما در بخش حمل و نقل جاده ای نیاز به نوسازی دارند و درکنار آن لازم است که جاده ها و راه ها بازسازی شوند. اگر در راستای تحقق این موارد برنامه ریزی دقیقی برای آینده انجام شود، شاهد تحول خوبی در بخش حمل و نقل جاده ای خواهیم بود.


وعده های دولت در بخش حمل و نقل جاده ای محقق نشده است


خادمی زاده با بیان اینکه مسئولان با کمک تشکل های صنفی که از پتانسیل و ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردارند، می توانند این برنامه ها را عملیاتی و محقق کنند تا خروجی آنها در بخش های مختلف قابل مشاهده باشد، افزود: هرچند که تشکل های صنفی می توانند به تنهایی این امور را پیش ببرند و انجام دهند، اما در برخی موارد نیاز است که حاکمیت وارد شود و در کنار تشکل های صنفی قرار بگیرد.


این فعال بخش خصوصی با انتقاد از اینکه تاکنون حتی درصد ناچیزی از وعده های دولت در بخش حمل و نقل جاده ای محقق نشده است، گفت: به طور نمونه در زمینه رتبه بندی رانندگان حمل و نقل جاده ای، سال ها پیش برنامه پیشنهادی خود را به دولت ارائه داده ایم، اما این برنامه نیز مانند سایر طرح ها و برنامه ها بایگانی شده و مسکوت مانده است. در حالی که با اجرای این طرح می توانیم شاهد تحول عظیمی در زمینه ارتقای خدمات رسانی به مسافران باشیم.

95 درصد سرمایه گذاری مربوط به بخش خصوصی است


وی با اعلام اینکه بیش از 95 درصد سرمایه گذاری در بخش رانندگان، ناوگان و شرکت ها مربوط به بخش خصوصی است، تصریح کرد: بر این اساس، با توجه به اینکه پای سرمایه خود بخش خصوصی در این صنعت در میان است و از تجربه بالایی نیز در این بخش برخوردارند، به طور قطع اگر دولت امور مربوط به ما را به خودمان بسپارد می توانیم بسیار بهتر و سریعتر از دولت عمل کنیم.


خادمی زاده یادآور شد: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی، دولت باید اجازه حضور پررنگ را به بخش خصوصی بدهد و امور مردم را به خود آنها واگذار کند تا شاهد تحولات و نتایج خوبی در بخش حمل و نقل جاده ای، رانندگان و ناوگان باشیم. تجربه نشان می دهد در مناطقی از کشور که دخالت دولتمردان در حوزه حمل و نقل پررنگتر بوده، بخش خصوصی موفقیت چندانی را کسب نکرده اند و برعکس آن نیز صادق است. یعنی با کمرنگ شدن دخالت دولت فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل موفقتر عمل کرده اند.


وی با بیان اینکه مسئولان دولتی به دلیل تغییرات پیاپی، اطلاعات کافی از مسائل حوزه حمل و نقل ندارند، خاطر نشان کرد: بر این اساس، مهمترین اقدام دولت برای ایجاد تحول مثبت در این صنعت، واگذاری واقعی تمام امور به تشکل های صنفی است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز