تهران ۲۸.۸۵° كمينه ۲۸.۷۳°  بیشینه ۲۸.۹۹°
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

فوری: ایران سیاه پوش شد

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت:‌میزان مرگ و میرها در کشور تا یکی دوهفته آینده افزایشی خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۲۴۸

فوری: ایران سیاه پوش شد

محمد هاشمی، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی کشور، بیان داشت:‌با توجه به اینکه امروز نیز کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گزارشی که امیکرون از ایران و جهان ارائه داد مشخص شد تعداد مبتلایان کاهش داشته، اما مرگ و میر افزایش یافته است.

وی ادامه داد:‌البته طبق پیش بینی‌ها افزایش مرگ و میر قابل تصور بوده است، گفت:‌میزان مرگ و میر‌ها در کشور تا یکی دوهفته آینده افزایشی خواهد بود و از اواسط اسفند سیر نزولی آن شروع خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت متذکر شد:‌علت اینکه در برخی کشور‌های اروپایی میزان مرگ و میر کاهش داشته به این دلیل است که این کشور‌ها زودتر از ایران درگیر اُمیکرون شدند.

هاشمی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در کشور، افزود:میزان واکسیناسیون براساس جمعیت هدف ۹۰ درصد است؛ به طوری که ۸۳ درصد جامعه هدف دوز دوم و حدود ۳۰ درصد دز سوم را تزریق کرده اند.

وی ابراز کرد:‌از لحاظ آماری از نظر واکسیناسیون از بسیاری کشور‌های پیشرفته جلوترهستیم؛ ضمن اینکه به شکل اسفناکی سال گذشته در خصوص مرگ و میر‌ها نخواهیم شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه با توجه به اتفاقات رخ می‌دهد نظرات همه ارگان‌ها و وزارت بهداشت موضوع بررسی و به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه می‌شود، تصریح کرد:‌ممکن است مصوبات جدید یا محدودیت‌هایی اعمال شود که در روز‌های آینده مشخص می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز