تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با «معاصر»:

سرمایه گذاری بلندمدت، مناسبترین نوع استراتژی در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه درخصوص وضعیت کنونی بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در یک شرایط ایده آل سرمایه گذاری قرار گرفته است و با نگاه بنیادی و تکنیکالی در اکثر نمادها، استراتژی سرمایه گذاری بلندمدت برای سرمایه گذاران، مناسب ترین نوع استراتژی است که در این شرایط می توانند اتخاذ کنند.
کد خبر: ۳۹۷۲۰

سرمایه گذاری بلندمدت، مناسبترین نوع استراتژی در بورس


مهشید داداش زاده در گفت و گو با «معاصر» با بیان این مطلب ادامه داد: اگر اولین فاکتور را نرخ دلار در نظر بگیرید، هر سرمایه گذاری در شرایط فعلی می تواند دو دیدگاه سرمایه گذاری داشته باشد.
به گفته داداش زاده، اگر تحلیل بر این است که نرخ دلار با توافقات برجام کاهش شدید داشته باشد، می تواند بیشتر وزن پروتفوی روی صنایع ریالی داشته باشد. اما اگر افزایش نرخ دلار را مد نظر قرار دهیم می تواند وزن بیشتر را روی صنایع دلاری و صادرات محور داشته باشد.
وی ادامه داد: ولی با پیشرفت مذاکرات و حداقل وجود اخبار، نرخ دلار تا محدوده 25 تا 26 تومان هزار تومان کاهش یافته است و اغلب تحلیلگران یک اتفاق نظر دارند که نرخ ارز بیش از این کاهشی نباشد و لذا تحلیل های بنیادی با این اساس پی بر ایی (P/E) مناسبی برای سرمایه گذاری دارند. لذا در حال حاضر انتظار کاهش زیادی از نرخ دلار نداریم.


دلایل بی اعتمادی به بازار سرمایه


داداش زاده همچنین در خصوص دلایل بی اعتمادی حاکم بر بازار سرمایه بیان کرد: یکی از عمده دلایل بی اعتمادی به بازار سرمایه حمایت از بازار در اظهارات و مصاحبه های مسئولان است که البته در عمل این حمایت ها به وقوع نمی پیوندد. وقتی که یک مسئول در جهت حمایت از بازار سرمایه صحبت می کند، انتظار داریم که حمایت از سهم ها به سرعت رخ دهد و این تفاوت در گفتار و عمل، یکی از دلایل بی اعتمادی به بازار است.


وی ادامه داد: گرچه از نگاه تحلیلگران شاید وجود این انتظار نگاه صحیحی به یک دارایی برای سرمایه گذاری نباشد، ولی به لحاظ روانی یک باز ذهنی در برآورد شدن انتظارات در سایر سرمایه گذاران و معامله گران ایجاد می کند.


عوامل بی توجهی سرمایه گذاران به بورس


این کارشناس بازار سرمایه در عین حال درباره تاثیر توافقات برجام بر بورس تصریح کرد: ابهاماتی مانند مذاکرات و طولانی شدن این روند، قیمت گذاری های دستوری و سیاست انقباضی دولت یکی از دلایل مهم عدم توجه سرمایه گذاران به بازار در شرایط کنونی است.


بورس تا پایان سال


داداش زاده در پاسخ به اینکه تا آخر سال بورس چه روندی را طی می کند و آیا می توانیم امیدوار به بهبود شرایط بورس باشیم، اظهار داشت: با توجه به تسویه اعتباری کارگزاری ها انتظار خاصی از روند مثبت در بازار نداریم و احتمال می دهم بازار به صورت رنج و خنثی نهایتا تا 1.300.000 واحد حرکت کند.

بورس در سال جدید


وی همچنین در خصوص اینکه در سال جدید سرمایه گذاری در بورس عمدتا در چه صنایعی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به نظرم با اصلاحی که رخ داده افزایش قیمت کامودیتی ها در پروتفوی را می توانیم از هر دو صنعت ریالی و دلاری یک سبد بهینه داشته باشیم.
این کارشناس بورس در پایان خاطر نشان کرد: ضمن اینکه توجه بازار بیشتر به ریالی ها مخصوصا گروه خودرویی است؛ ولی یک سبد بهینه از صنایع پالایشی پتروشیمی سیمانی دارویی و خودرویی و فلزات می تواند ریسک سرمایه گذاری را به حداقل برساند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز