تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

طرح هادی روستاهای البرز به صورت منطقی و براساس نیاز روستاییان اجرایی می شود

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه تنها ۲ روستا از ۲۷۰ روستای البرز شامل این طرح می شوند، ادامه داد: امید است که این امر برای البرز نیز اجرایی شود تا آثار آن در روستاهای البرز مشهود شود.
کد خبر: ۳۹۹۶۹

طرح هادی روستاهای البرز به صورت منطقی و براساس نیاز روستاییان اجرایی می شود

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در دیدار با اهالی روستاهای شهرستان طالقان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: تمامی روستاهای البرز بر اساس تقسیم بندی های صورت گرفته مصوب سال ۱۳۸۸ در مجلس شورای اسلامی جزو روستاهای محروم کشور و مشمول اعتبارات ۳ درصد از درآمدهای نفتی نمی شوند.
وی با بیان اینکه تنها ۲ روستا از ۲۷۰ روستای البرز شامل این طرح می شوند، ادامه داد: امید است که این امر برای البرز نیز اجرایی شود تا آثار آن در روستاهای البرز مشهود شود.
عبداللهی گفت: برای سفر رییس جمهور محترم به استان موضوعات فراوانی را در این راستا مطرح کرده ایم که نوید تحول و بهبود شرایط را می دهد.
وی افزود: برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی نیز اداره کل راهسازی استان باید به صورت ویژه وارد عمل شود.
استاندار گفت: اهالی روستا نیز باید در خصوص آب و برق و طرح ها و برنامه های توسعه روستا کمک کنند تا امور با سرعت بیشتری پیش برود.
وی افزود: در خصوص پوشش تلفن همراه نیز مدیرکل ارتباطات استان باید رسیدگی کند.
عبداللهی گفت: طرح هادی روستاهای طالقان نیز ظرف مدت حدود ۳ ماه باید مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.
وی افزود: وسعت روستاها باید منطقی صورت گیرد و به طور قطع رضایت روستاییان را نیز مد نظر داریم.
استاندار البرز گفت: روستاهای البرز بویژه در طالقان بسیار آب و هوای خوبی دارند ولی متاسفانه شکل روستایی خود را از دست داده اند و بیشتر ویلانشینان از آنها استفاده می کنند، باید فضای کار و تلاش و زندگی روستایی را احیا کنیم.
وی افزود: باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به جد جلوگیری کنیم چراکه این امر حیاتی است و حتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.
استاندار البرز گفت: گسترش ویلاسازی، اراضی کشاورزی را از بین می برد و بافت های روستایی را تغییر می دهد.
وی افزود: هتل سازی و اقامتگاه های روستایی می تواند تمامی مردم را از مناطق خوش آب و هوا برخوردار کند و صرفه اقتصادی نیز دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز