تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌و‌گو با معاصر:

«بانک مرکزی» عامل تشنج بازار مسکن است

قلی‌خسروی معتقد است که اگر مسوولان بازار مسکن را رها کنند همه چیز به حالت عادی باز می‌گردد.
کد خبر: ۴۰۹۷۶

براساس تصمیم شورای عالی مسکن، وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱، افزایش خواهد یافت. آیا این افزایش، بر قیمت مسکن و کاهش آن تاثیر خواهد گذاشت؟

مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک و تحلیل‌گر بازار مسکن در خصوص آخرین تحولات حوزه مسکن به خبرنگار معاصر می‌گوید: «افزایش قیمت مسکن، ارتباط مستقیم دارد با تشنج‌هایی که بانک مرکزی با اعلام میزان درصد رشد قیمت‌ها بر بازار مسکن وارد می‌کند و این موضوع یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌رو است. این در حالی‌ است که اسفندماه سال گذشته، قیمت مسکن کاهشی و به‌نفع خریدار معمولی بود اما بانک مرکزی با اعلام افزایش ۶.۲ درصدی قیمت مسکن که به نظر بنده آمار غلطی است، موجب تشنج و التهاب دربازار مسکن شده است.»

او در همین مورد ادامه می‌دهد: «بنابراین آمارهای غلطی که در مورد رشد قیمت مسکن به بانک مرکزی داده می‌شود، موجب التهاب بازار به نفع دارایی بانک‌ها است. اگر بانک مرکزی این آمارهای غلط را منتشر نکند، خود این بازار می‌تواند به تراز مناسب دست یابد و در واقع باید اینگونه بگوییم که اگر آقایان بازار مسکن را رها کنند همه چیز بهتر خواهد شد.»

این کارشناس حوزه مسکن در واکنش به خبر افزایش «وام ودیعه مسکن» توسط شورای عالی مسکن، اضافه می‌کند:« می‌توان اینگونه گفت که افزایش وام ودیعه مسکن اتفاق خوبی است و اساسا هر نوع تسهیلاتی همواره می‌تواند تا حدی از التهاب کنونی بازار مسکن بکاهد، فراموش نکنید که تسهیلات در تمام دنیا موجب تحرک مثبت در بازار مسکن می‌شود. وقتی مستاجر بتواند از تسهیلات مناسب برای ودیعه مسکن برخوردار شود، امکان پس‌انداز بیشتر و زندگی بهتری داشته باشد.»

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز