تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
شهربانو امانی در گفت‌گو با معاصر:

زاکانی در مسیر احمدی‌نژاد به مقصد نمی‌رسد/شهردار تهران نباید به حوزه زنان ورود کند

اظهار نظر شهربانو امانی،عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص عملکرد ۲۰۰ روزه‌ی علیرضا زاکانی ، شهردار تهران
کد خبر: ۴۱۳۳۶

شهربانو امانی، عضوسابق شورای شهر تهران در خصوص عملکرد ۲۰۰ روز علی‌رضا زاکانی، شهردار تهران به خبرنگار معاصر می‌گوید: «شهردار شدن زاکانی از ابتدا غیر قانونی بود و متاسفانه قانون کشور را به خاطر ایشان تغییر دادند. زاکانی ابتدا نماینده مجلس بودند و بعد از بحث شهردار شدنشان از انجا استعفا دادند. توجه داشته باشدی که زاکانی شاخص‌های اولیه را برای شهردار شدن ندارد و همچنین او مدرک مرتبط هم برای هدایت پایتخت نداشت. علی‌رضا زاکانی متاسفانه تجربه مدیریتی در سطح شهرداری تهران نداشتند و به همین دلیل برای بخش‌های مختلف شهرداری هم از مدیران متخصص امور شهری استفاده نکردند.»

او در همین زمینه ادامه می‌دهد: «مسوولان کنونی شهرداری تهران نگاه تخصصی به مدیریت شهری ندارند. در واقع باید بدانید که مدیریت شهری جایگاه سیاسی ندارد و جایگاهی کاملا اجرایی دارد. ممکن است که اعضای شورای شهر فکر و اندیشه‌ی سیاسی داشته باشند ولی در مدیریت شهری اصولا باید نگاه سیاسی را حذف کنند و تنها به مدیریت شهری و اجرای شدن حقوق شهروندان و مطالبات شهروندان بپردازند. چیزی که ما اکنون نمی‌بینیم.»

امانی با انتقاد از نادیده‌گیری نیاز شهروندان  اضافه می‌کند: «در دوره محمد باقر قالیباف نگاه به شهرسازی و سخت افزاری بود. فراموش نکنید که شهری زنده و پویا است که زنان، کودکان و همه‌ی اقشار باید با در آرامش در شهر رفت وآمد کنند. مخصوصا در حوزه زنان بید به مسایل حساس باشیم. تبلیغات محیطی و زیبا شناختی با حضور زنان  شهر را زیبا خواهیم کرد زیر شهر تهران شهری خشن، سیمانی و آهنی است. شهر تهران چندین سال در حال تعمیر است.»

او با پرداختن به برنامه‌ها و فعالیت‌های شورای شهر پنجم ادامه می‌دهد: «در دوره پنجم شورای شهر شهرداران ما به مشکلات زیادی خوردند زیرا برای آقای نجفی اتفاقی افتاد و از شهرداری دور شدند و آقای افشانی هم به‌دلیل قانون عدم استفاده از بازنشستگان برکنار شدند ولی در کل تغییرات زیادی در آن زمان مد نظر ما بود مانند بحث معابر و توسعه شهر برمبنای حمل و نقل عمومی، مدل برنامه سوم و ... بخش مهمی از مصوبه شورا است که بایگانی شده است. مدیریت شهری هم مانند مدیریت ملی است شهردار باید برنامه داشته باشد ولی زاکانی برنامه‌ی برای ارائه به شورا نداشت طبیعتا مدیریت باری به هرجهت می‌شود. »

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتقد از سیاست‌های شهرداری تهران در مواجه با زنان و خانواده می‌گوید: «ما در گذشته سعی کردیم شهرداری سکوی پرش شهردارن از بهشت به پاستور نباشد ولی زاکانی می‌خواهد مسیر احمدی نژاد را برود ولی فراموش نکند که احمدی‌نژاد شرایط متفاوتی داشت و نهایتا هم نتوانست جایگاه خود را حفظ کند.متاسفانه می‌بینیم قوانینی در کشور وضع شده  که می‌گوید داخل ماشین شخصی دیگر حریم خصوصی محسوب نمی‌شود ولی حال پارک زنان حریم شخصی باید داشته باشند. این در حالی است که زنان با همان حجابی که در ماشین هستند وارد پارک می‌شوند. از آقای زاکانی درخواست می‌کنم که در حوزه زنان دخالت نکند.»

 

 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز