تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
یک سفر، یک آهنگ زندگی:

لئونارد کوهن روی پرده سینما

مستند «هاللویا: لئونارد کوهن، یک سفر، یک آهنگ» روایت‌کننده زندگی لئونارد کوهن، موسیقی‌دان افسانه‌ای‌ست که شعرش او را به یک خواننده و ترانه‌سرای موفق تبدیل کرد.
کد خبر: ۴۱۷۸۹

به نقل از سایت رسمی ترایبکا، این مستند که قرار است در جشنواره ترایبکا به نمایش درآید، با الهام از کتاب «مقدس یا شکسته: لئونارد کوهن» نوشته جف باکلی و کتاب «صعود نامحتمل هاللویابی» نوشته آلن لایت، ساخته شده. در این مستند داستان زندگی لئونارد کوهن توسط کسانی نقل می‌شود که او را می‌شناختند و دوستش داشتند، از جمله کلایو دیویس، مدیر اجرایی و جودی کالینز همکارش.

مستند زندگی لئونارد را از ابتدای دوران کودکی او از خانواده‌ ثروتمندش در مونترال آغاز می‌شود تا دوران چند ساله‌اش در صومعه ذن – که به عنوان یک مرد و یک هنرمند فعالیت داشت.

این مستند به نوشتن، ضبط، و آواز آهنگ « Halleluja‌» می‌پردازد که بعدها توسط هنرمندان زیادی از جمله باب دیلن، روفوس وین وایت، بونو و کی دی لانگ کامل شد. Hallelujah آهنگی‌ست که در همه جا خوانده شده؛، از جشن عروسی ها تا مراسم تدفین و کواچلا و موسیقی متن فیلم!

تیم سازنده مستند «هاللویا: لئونارد کوهن، یک سفر، یک آهنگ» که برنده جایزه امی هم هستند متشکل از دن گلرکارگردان مستند و تهیه کننده‌اش داینا گلدفاین، کاوشی عمیق در مورد یک هنرمند و روند زندگی او را برای ما به تصویر در می‌آورند. تماشاگر در این مستند شاهد مصاحبه‌های صمیمی‌ست که منبع آنها از فیلم‌های آرشیوی شخصی و اجراهای کوهن است که به ندرت دیده شده‌اند.

طرفداران کوهن و آهنگ محبوب او هنگام تماشای این مستند، ارتباط عمیق‌تری با هر آن هنرمند و آهنگ Hallelujah پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز