تهران ۱۴.۸۴° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
رویترز خبر داد:

صادرات نفت سنگین ایران به ونزوئلا افزایش یافت

قرارداد نفتی که سال گذشته میان ایران و ونزوئلا برای معادله پایاپای نفت امضا شد را گسترش می‌دهد.
کد خبر: ۴۱۹۵۹

مدارک شرکت دولتی نفت ونزوئلا نشان داد، کاراکاس واردات نفت سنگین ایران برای تامین نیاز پالایشگاه های داخلی را شروع کرده است. این قرارداد، قرارداد نفتی که سال گذشته میان ایران و ونزوئلا برای معادله پایاپای نفت امضا شد را گسترش می‌دهد.

به نقل از رویترز، دو کشور سال گذشته در ابتدا بر سر یک قرارداد معامله پایاپای توافق کردند که بر اساس آن، شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) میعانات گازی ایران را برای رقیق کردن و فرآوری نفت فوق سنگین خود برای صادرات وارد می‌کرد.

بر اساس این اسناد، نفت خام سنگین ایران که از نظر کیفیت مشابه نفت خام مسا ۳۰ ونزوئلا است، قرار است برای تغذیه پالایشگاه های PDVSA استفاده شود.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران هفته گذشته برای دیدار با نیکلاس مادارو، رئیس جمهور این کشور و گفتگو درباره توافقات تجاری با همتای خود، طارق الایسامی، به ونزوئلا سفر کرد.

ونزوئلا در سال‌ های اخیر تجهیزات ایرانی برای بازسازی پالایشگاه‌ های خود دریافت کرده است. پالایشگاه «ال‌پالیتو» با ظرفیت ۱۴۶ هزار بشکه در روز، پس از تعمیرات و ارتقا با استفاده از تجهیزات ایرانی، فعالیت واحد تقطیر نفت خام را از این هفته آغاز می کند.

حداقل ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران در نیمه ماه آوریل به پالایشگاه «کاردن»، دومین پالایشگاه ونزوئلا با ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز، ارسال شده است.

بر اساس این اسناد، ۴۰۰ هزار بشکه نفت دیگر ایران نیز این هفته در بندر «خوزه» تخلیه می‌شود.

قرار است نفتکشی که این نفت را به ونزوئلا آورده است، اواخر ماه جاری میلادی نفت کوره ونزوئلا را برای شرکت «نفت‌ایران اینترترد» حمل کند.

ایران همچنان معیانات گازی شرکت ملی نفت ایران را تامین می‌کند.

شرکت رهیابی محموله های نفتی «تَنکِر تِرَکِرز» اعلام کرد، نفت ‌کش ونزوئلایی «ماکسیم گورکی» قرار است ۲ میلیون بشکه میعانات گازی ایران را در بندر «خوزه» تخلیه کند و نفت‌ کش ایرانی «دریا» نیز در آب‌ های ونزوئلا منتظر است تا محموله های خود را تخلیه کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نفت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز