تهران ۱۴.۸۴° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا:

نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید، ایجاد توده‌های گرد و غبار در عراق و ورود به نوار غربی کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۲۲۷۶

نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه

درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی، کردستان ، زنجان، قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.


وی افزود: سه شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ خرداد) در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد همراه با تگرگ خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، پنجشنبه(۵ خرداد) در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران گاهی وزش باد رخ خواهد داد. جمعه (۶ خرداد) در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه شرایط برای شکل گیری توده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به کشور مهیا است که از این رو در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بتدریج مرکز، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود:از روز سه شنبه تا پنجشنبه (۳ تا۵ خرداد) مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر و خلیج فارس ؛ امروز(۲ خرداد) تا اواخر هفته شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳ خرداد)غبارآلود و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی ‌روز چهارشنبه (۴ خرداد)صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید وگاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲ و ۳ خرداد) اهواز با دمای ۴۶ و۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۵ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : رگبار گرد و غبار
ارسال نظر

آخرین اخبار روز