تهران ۱۴.۸۴° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

همایش بین المللی استانداردهای حرفه وکالت برگزار شد

کد خبر: ۴۲۳۰۴

همایش بین المللی استانداردهای حرفه وکالت با حضور صدها نفر از حقوقدانان، از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز، اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران(اسکودا) و دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در روز دوشنبه دوم خرداد برگزار شد.
دبیر اجرایی همایش بین المللی استانداردهای حرفه وکالت اظهار داشت در برگزاری این همایش که در مرکز همایشهای دانشگاه شهید بهشتی و دانشکده حقوق این دانشگاه برگزار شد، چندین دانشگاه و نهاد شامل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، انجمن علمی حقوق اساسی ایران، پژوهشگاه قوه قضاییه، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاههای تهران، شیراز، علامه طباطبایی و مازندران و همچنین معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری همکاری داشته اند.

دکتر امین پاشاامیری افزود در این رویداد که همزمان به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید دهها حقوقدان داخلی و خارجی به عنوان سخنران، عضو هیأت داوران نشستهای علمی، و مدرس کارگاههای آموزشی همایش حضور داشتند.

پاشاامیری اضافه کرد در همایش استانداردهای حرفه وکالت که در سامانه ISC و سیویلیکا نیز نمایه شده است شش نشست علمی، به طور همزمان در محورهای مختلف برگزار شد. وی اظهار داشت در هر یک از این نشستها، مقالات برگزیده از سوی هیأت داوران، توسط نویسندگان آنها ارائه گردید و مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت. محورهای علمی همایش شامل "حاکمیت قانون و نهاد وکالت"، "معاضدت حقوقی و دسترسی به عدالت"، "صلاحیتها و توانمندیهای وکیل"، "وکالت تخصصی"، "اخلاق و رفتار حرفه ای وکیل"، و "تعامل مطلوب نهاد وکالت با سایر نهادها" بوده است. مقالات ارائه شده به همایش، در صورت تأیید نهایی، در مجله تحقیقات حقوقی دانشگاه شهید بهشتی منتشر خواهند شد.

بنا بر اظهار دکتر امین پاشاامیری دبیر همایش بین المللی استانداردهای حرفه وکالت، در این رویداد که با استقبال گسترده علاقه مندان مواجه شد بیست و شش کارگاه آموزشی در زمینه های مختلف حقوقی برگزار شد. وی بیان داشت در هر یک از این کارگاهها سه نفر از حقوقدانان به عنوان مدرس حضور داشتند. دکتر پاشاامیری دبیر کمیسیون امور بین الملل کانون وکلای دادگستری مرکز اضافه کرد حدود هشتصد نفر از استادان حقوق، وکلا و کارآموزان وکالت و همچنین دانشجویان حقوق به طور حضوری یا مجازی در این رویداد حضور یافته اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز