تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

تسهیل در بازرگانی استان مرکزی با راه اندازی سرویس واحد ارزیابی

برای تسهیل درصادرات و واردات کالا سرویس واحد ارزیابی کالا تا پایان خرداد در اداره کل گمرکات از استان مرکزی راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۲۳۴۷

به گزارش معاصر ، مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند. از این تعداد حدود ۵۰۰ واحد در حوزه صادرات نیز فعالیت می‌کنند و تسهیل در اموراین این قشر می‌تواند گام بلندی در جهت توسعه اقتصادی استان، باشد.
اسماعیل حسینی گفت:امسال عوارض صادراتی برای بخشی از کالا‌ها وضع شده که نوساناتی در امر صادرات به وجود آورده است.
وی اظهار داشت: یک سرویس واحد ارزیابی کالا برای واردات مواد اولیه مورد نیاز صادرات و واردات کالا توسط شرکت‌های دانش بنیان تا پایان خردادماه تشکیل می‌شود. تشریفات لازم برای واردات و صادرات کالا‌های مورد نیاز این شرکت‌ها توسط این سرویس انجام می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: تراز تجاری این استان نسبت به سال گذشته، ۵۵ درصد رشد داشته است.۲۰۲ هزار و ۹۷۰ تن انواع کالا به ارزش ۱۶۵ میلیون و ۷۰ هزار و ۲۱۹ دلار امسال از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادارت این کالا‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصنوعات شیشه‌ای و بلوریجات، مقاطع فولادی، دستمال کاغذی، کاشی و سرامیک از جمله کالا‌های صادر شده از استان مرکزی به خارج از کشور بوده است.
این کالا‌ها به مقصد ۵۹ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و ازبکستان صادر شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز