تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

اولین پیروزی تاریخ هندبال دختران ایران

تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی اسلوونی شده بود.
کد خبر: ۴۲۵۲۷

اولین پیروزی تاریخ هندبال دختران ایران

به نقل از ایسنا؛نخستین پیروزی تاریخ هندبال دختران ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان اسلوونی کسب شد.

 تیم ملی هندبال دختران جوان ایران در جریان مسابقات قهرمانی جهان اسلوونی مقابل مکزیک به میدان رفت و موفق شد اولین پیروزی تاریخ زنان هندبالیست ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان را رقم بزند.


دختران هندبال ایران در ادامه مسابقات پرزیدنت کاپ رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان، مقابل مکزیک به میدان رفتند و در این دیدار از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفتند و با نتیجه ۴۶ بر ۲۶ به سود خود به اتمام برسانند.


دختر هندبال ایران در قهزمانی جهان برترین بازیکن زمین شد.


در پایان دیدار تیم‌های ملی ایران و مکزیک در پرزیدنت کاپ رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان، هانیه کریمی ملی‌پوش ایران عنوان برترین بازیکن این دیدار را به دست آورد.

هانیه کریمی در این دیدار عملکرد فوق العاده‌ای داشت و بارها موفق به گلزنی شد و در پایان عنوان ارزشمندترین بازیکن دیدار را کسب کرد.

دختران ملی‌پوش ایران در مرحله گروهی این مسابقات مقابل گینه به تساوی رسیدند ولی مقابل تونس و سوئد تن به شکست دادند. آنها برای قرار گرفتن در جایگاه‌ ۱۷ تا ۳۲ راهی رقابت‌های پرزیدنت کاپ قهرمانی جهان شدند که مقابل هند و اسلواکی شکست خوردند اما مقابل مکزیک به برتری رسیدند.

مهربان بدوی، الناز یارمحمدی توسکی، هانیه کریمی، هستی دوخایی، مرضیه قاراخانی، فاطمه برات‌پور، سیده لیلا حسینی، معصومه قنبری، شهرزاد نصوحی، نگار زنده‌بودی، نگین رحمانی، سیده فاطمه مریخ، مبینا حسن‌نژاد، سمانه دولتی، سارا موسی‌زاده، مائده شهبازی ترکیب تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل می‌دهند.

همچنین غلامعلی اکبرآبادی (مدیر فنی)، آزاده گیلانی (سرپرست)، مهسا معتمدی (مربی)، زهرا احمدی‌نیا (مربی دروازه‌بانان)، زهره کشاورزیان (پزشکیار) به عنوان کادر فنی تیم ملی ایران در این رقابت‌ها حضور دارند.

بیست و سومین دوره مسابقات جوانان دختر قهرمانی جهان تا ۱۲ تیر به میزبانی اسلوونی دنبال خواهد شد.

تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی اسلوونی شده بود.

این برای نخستین بار در تاریخ هندبال ایران است که تیم ملی جوانان دختر ایران به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : هندبال
ارسال نظر

آخرین اخبار روز