تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
اسکندری در گفت و گوی مشروح با اخبار معاصر خبر داد:

جایگاه دوم ایران در رشته اسنوکر در جهان

هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد ایران است که پس از مدیریتش در فدراسیون بارها شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم عزیز کشورمان در سطح جهان و آسیا بودیم
کد خبر: ۴۲۷

به گزارش خبرنگار ورزشی اخبار معاصر، هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس ایران سکان این فدراسیون را سال 89 در شرایطی به دست گرفت که رشتههای تحت پوشش آن تنها یک مدال نقره نایب قهرمانی جوانان جهان را در آرشیو داشت.

پس از مدیریت جدید در فدراسیون بارها شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم عزیز کشورمان در سطح جهان و آسیا بودیم و بیش از 50 مدال طلا ،برنز و نقره حاصل تلاش بازیکنان و تیم فدراسیون بوده است.

گفت و گوی مشروح اخبار معاصر را با رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد ایران را در زیر می خوانید:

*اخبار معاصر: جایگاه رشتههای بیلیاردی در ایران چگونه است؟

-اسکندری: خوشبختانه در ایران بازیکنان علاقهمند به رشتههای بیلیاردی بیش از گذشته به چشم میخورد بهطوری که تعداد باشگاههای بیلیارد در سطح کشور قابل ملاحظه است و استعدادهای خوبی تاکنون در این رشتهها به ورزش حرفهای معرفی شدهاند.

اخبار معاصر: این درست است که بیلیارد ورزش پولدارها است؟

-اسکندری: من فکر نمی‌کنم اینطور باشد حداقل تا جایی که من در جریان هستم هیچیک از بازیکنان نخبه و ملیپوشان ما از خانوادههای پولدار نبودند و در شرایط عادی این ورزش را دنبال کردند به هر حال شما اگر بخواهید در هر رشتهای موفق شوید نیاز به سرمایهگذاری دارید. اگر شما مایل باشید یک ساعت بیلیارد بازی کنید مبلغ بین 15 تا 25 هزار تومان است که برای دو نفر مبلغ زیادی نخواهد بود.

* اخبار معاصر: مسابقات داخلی در این رشتهها چگونه برگزار میشود؟

-اسکندری: در طول سال هر سه ماه، یک دوره رنکینگ کشوری در رشتههای اسنوکر، پاکت بیلیارد و بولینگ در دو بخش بانوان و آقایان در ردههای سنی مختلف برگزار میشود که اعزامهای برون مرزی فدراسیون با احتساب نفرات برتر رنکینگهای کشوری انجام میشود.

* اخبار معاصر: جایگاه ایران در جهان و آسیا در رشتههای بیلیاردی کجاست؟

-اسکندری: با افتخار عرض میکنم که در رشته اسنوکر جایگاه دوم را در سطح جهان دارا هستیم و در آسیا نیز از قدرتمندترین کشورها به شمار میرویم. حضور بازیکنان ایران در مجامع بینالمللی باعث ترس حریفان میشود. همانطور که میدانید حسین وفایی بازیکن نخبه ایران موفق به کسب دو عنوان قهرمانی جهان در 19 و 21 سالگی شده است و تمام دنیا وی را میشناسند و از استعداد خارق العاده او صحبت میکند.

* اخبار معاصر: کمی بیشتر راجع به حسن وفایی صحبت میکنید.

-اسکندری: حسین وفایی از استعدادهایی به شمار میرود که در خوزستان کشف شد. وی پس از کسب قهرمانی جهان در سال 2011 موفق شد برای نخستین بار در تاریخ ایران سهیه حضور در جمع حرفهای های دنیای اسنوکر را به دست آورد که البته به دلیل مشکلاتی که برای گرفتن ویزا به وجود آمد زمان استفاده از سهمیهاش را از دست داد و خوشبختانه موفق شد در سال 2014 برای دومین بار قهرمان جهان شود و این بار توانست به تور حرفهایها در شفیلد انگلیس بپیوندد.

* اخبار معاصر: تیم ایران تاکنون موفق به کسب چه عناوینی شده است؟

-اسکندری: همانطور که قبلا هم اشاره کردم کسب دو مقام قهرمانی جهان، چندین دوره قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا در رشتههای انفرادی و تیمی که ماحصل آن کسب 55 مدال طلا، نقره و برنز بودهاست که نتیجه تلاش بازیکنان و مربی زحمتکش تیم ملی ایران است.

* اخبار معاصر: در مورد حضور بانوان در این رشتهها توضیح میدهید؟

-اسکندری: بانوان نیز در رشتههای بلیاردی و بولینگ فعالیت میکنند و با توجه به پوشش مناسبی که به تائید فدراسیون جهانی و آسیایی رسیده است برای حضور در مجامع بینالمللی مشکلی ندارند به طوری که در مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان در سال 2014 ایران یک نماینده در بخش بانوان داشت.

* اخبار معاصر: فعالیتهای داوران ایرانی در سطح بینالمللی از موفقیتهای اخیر فدراسیون بوده است در اینباره بیشتر توضیح میدهید؟

-اسکندری: بله خوشبختانه داوران ایران در سطح جهان و آسیا از بهترینها هستند به طوری که در تمامی مسابقات که برگزار میشود سهمیهای که به داوران ایرانی تعلق میگیرد بیشتر از سهمیه دیگر کشورها است. در حال حاضر 80 داور بینالمللی و آسیایی در رشتههای پاکت بیلیارد،34 داور بینالمللی آسیایی در رشته اسنوکر و 15 داور جهانی در رشته اسنوکر را به مجامع بینالمللی معرفی کردیم. که در این بین بانوان نیز نقش بسزایی دارند.

* اخبار معاصر: برای ارتقای داوران از حضور مدرسین بینالمللی استفاده میکنید؟

-اسکندری: بله برگزاری 35 دوره آموزشی و داوری ملی و بینالمللی با حضور جوزف لو و کازو فوجیما مدرسین بینالمللی و به نام این رشتهها از برنامههایی است که طی چهار سال گذشته انجام دادهایم.

* اخبار معاصر: آیا برنامهای برای ادامه موفقیتهای فدراسیون در نظر دارید؟

-اسکندری: بله صد در صد تمرکز فدراسیون بر روی جوانان مستعد این رشتهها است و هدف ما پس از راهیابی رشته اسنوکر به المپیک 2020 توکیو موفقیت و کسب مدال در المپیک است.

* اخبار معاصر: حضور رشته اسنوکر در المپیک قطعی شدهاست؟

-اسکندری: چند رشته ورزشی که اسنوکر و بولینگ هم جزو آن است به رای گیری گذاشته شده است و حضور اسنوکر به تعداد رایها بستگی دارد و البته ما امیدوار هستیم که این رشته ورزشی پرمدال بتواند جایگاه خود را در سطح بازیهای المپیکی پیدا کند.

* اخبار معاصر: شما نایب رئیس کنفدراسیون بیلیارد آسیا هستید آیا این موضوع تاثیری در پیشرفت رشتههای تحت پوشش داشتهاست؟

-اسکندری: قطعا بیتاثیر نبوده. گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا از بین چند کشور که مدعی میزبانی بودند کار آسانی نبود که خوشبختانه موفق شدیم این افتخار را نصیب کشورمان کنیم و این مسابقات را خرداد 94 در جزیره زیبای کیش به نحو احسنت برگزار کردیم و با کسب قهرمانی و نایب قهرمانی در رشتههای تیمی و انفرادی بار دیگر پرچم ایران عزیزمان را در آسیا به اهتزاز درآوردیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز