تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸

وزارت ورزش: صادر نشدن روادید توسط آمریکا در مجامع بین المللی پیگیری می شود

صادر نکردن ویزا به دلایل سیاسی مغایر روح منشور المپیک است.
کد خبر: ۴۳۳۰۱

وزارت ورزش: صادر نشدن روادید توسط آمریکا در مجامع بین المللی پیگیری می شود

به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمد حسن تقی‌زاده سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: اقدام سیاسی برخی از کشور‌ها بابت عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی با تشکیل کارگروهی تخصصی، با جدیت پیگیری می شود. ما با تهیه مستندات مجامع و محاکم بین المللی تا حصول نتیجه کار را دنبال می کنیم. 

تقی زاده گفت: صادر نکردن ویزا به دلایل سیاسی مغایر روح منشور المپیک است. مشکلات پیش آمده توسط کشور‌های امریکا، انگلیس و کانادا در صادر نکردن روادید برای ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف از جمله تیراندازی باکمان، کاراته، دوو میدانی، تنیس و فوتبال و متعاقب آن باز ماندن آن‌ها از شرکت در مسابقات ورزشی که بعضی از این رویداد‌ها که با عدم کسب سهیمه برای مسابقات پیش رو همراه بوده از روی دشمنی است.

سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش افزود: کارگروه مذکور برای احقاق حقوق ورزشکاران متشکل از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های متضرر است.

تقی زاده گفت: تصویب شده اقدام سیاسی دولت کانادا در فسخ یک جانبه قرارداد مسابقه تدارکاتی با ایران توسط فدراسیون فوتبال از طریق مجامع و محاکم بین المللی دنبال و نتایج آن بزودی اعلام شود.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز