تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

صندوق تثبیت: ۶۰۰۰ میلیارد تومان به بورس واریز شد

تقریبا حدود ۶۵۰۰ میلیارد تومان دیگر باید تا پایان سال پرداخت شود.
کد خبر: ۴۴۵۲۲

صندوق تثبیت: ۶۰۰۰ میلیارد تومان به بورس واریز شد

 به نقل از ایسنا، رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه ضمن تشریح آخرین وضعیت تزریق منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه بر این موضوع تاکید کرد که یک ریال از منابع صندوق تثبیت از بازار سهام خارج نشده است.

امیرمهدی صبائی، با بیان اینکه صندوق توسعه ملی تا کنون ۶۰۰۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده است، اظهار کرد: آخرین واریزی در روز شنبه ۱۵ مرداد و به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود که با احتساب این مبلغ میزان واریزی‌های صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به ۶۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی به این سوال که چه میزان از واریزی صندوق توسعه ملی صرف معامله در بازار سرمایه و خرید سهم شده است، پاسخ داد: نمیتوان جزئیات معاملات روزانه را اعلام کرد. اما این معاملات بر اساس ضوابطی صورت می‌گیرد. تاکنون ۵۰۰۰ میلیارد تومان در قالب خالص خرید سهام وارد بازار شده است. علاوه بر این سایر منابعی که از طریق منابع داخلی سازمان بورس در اختیار صندوق تثبیت قرار گرفته، تا امروز به صورت خالص صرف خرید سهام شده است.

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در ادامه درمورد سود حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی این صندوق طی دو سال قبل توضیح داد: صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به سال ۱۴۰۰ صندوق افشا شده و از طریق سامانه کدال و تارنمای صندوق تثبیت قابل دسترسی است. بر این اساس بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان مجموع سود خالص سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بوده است.

صبائی ادامه داد: طبق قرارداد و مصوبه هیات امنا، تنها خروجی از صندوق تثبیت، هزینه مالی ۱۱ درصدی بوده که این صندوق به صندوق توسعه ملی پرداخت کرده است. به عبارت دیگر تا کنون یک ریال از صندوق تثبیت از بازار سرمایه خارج نشده است. اگر این صندوق سودی دریافت کرده است منابع حاصله یا مجددا صرف خرید سهام شده یا برای خرید سهام در زمان مناسب نگهداری شده است.

وی درمورد جزئیات واریز منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت نیز توضیح داد: طبق مفاد قرارداد واریز باید ماهیانه و به مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان باشد اما این پرداخت توسط صندوق توسعه ملی متناسب با وضعیت نقدینگی منعطف‌تر صورت میگیرد. تا کنون مبلغ در یک تاریخ مشخص از ماه پرداخت نشده است.

رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه به این سوال که چقدر از منابعی که باید توسط صندوق توسعه ملی واریز شود باقی مانده است، پاسخ داد: تقریبا حدود ۶۵۰۰ میلیارد تومان دیگر باید تا پایان سال پرداخت شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : صندوق تثبیت بورس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز