تهران ۱۱.۹۹° كمينه ۱۱.۹۹°  بیشینه ۱۲.۷۹°
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

پیشنهاد افشاریان: حضور داوران زن در مسابقات پایه

داوران خانم بدون قضاوت در سطح آقایان هم می توانند در مسابقات خارج از کشور شرکت کنند.»
کد خبر: ۴۶۴۴۶

پیشنهاد افشاریان: حضور داوران زن در مسابقات پایه

به نقل از ورزش سه؛ رییس کمیته داوران اعلام کرد قضاوت داوران زن در مسابقات فوتبال مردان یک شرط نیست.

مصاحبه‌ای که خداداد افشاریان درباره قضاوت دو داور زن و بین‌المللی فوتبال ایران در مسابقات مردان انجام داد، حواشی و شبهه‌های زیادی به وجود آورده است. در این خصوص بسیاری از کانال ها و صفحات فضای مجازی مطالبی را بیان کردند. حالا اما خداداد افشاریان در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال توضیح جالبی داده است.

رییس کمیته داوران دراین‌باره گفت:‌«چنانچه داوران خانم کشور بتوانند با تاییدات مدنظر در مسابقات فوتبال رسمی مردان (ترجیحاً مسابقات پایه) شرکت کنند، شانس بیشتری برای حضور در مسابقات خارج از کشور دارند و می‌توانند در این مسابقات بیشتر تجربه کسب و راحت‌تر در مسابقات بین‌المللی قضاوت کنند.»

مهم‌ترین قسمت صحبت های تازه افشاریان این است که می‌گوید قضاوت زنان در مسابقات مردان یک شرط نیست. او تاکید کرد: «موضوع قضاوت داوران زن در مسابقات، کمک بسزایی در مسیر کسب تجربه شان خواهد بود اما شرط حیاتی و اساسی نیست. داوران خانم بدون قضاوت در سطح آقایان هم می توانند در مسابقات خارج از کشور شرکت کنند.»


افشاریان در مورد آموزش سیستم VAR گفت: «تمام داوران فیفا که بج بین‌المللی دارند می بایست مدرک حرفه‌ای فیفا را در این مورد کسب کنند و در این موضوع داوران خانم هم بی‌بهره نیستند. همانطور که میدانید در تمامی مسابقات AFC و فیفا هم مدرک بین‌المللی داوران خانم الزامی است. پس حضور آنها در کلاس‌های آموزشی بلامانع و الزامی خواهد بود.»

وی در پایان افزود: «تمام مباحث حقوقی، اجتماعی و تحلیل بازی ها و اعلام مباحث کلی داوران برعهده کمیته داوران و شخص بنده است و هیچ فردی نمی تواند مباحث و رفتارهای حقوقی و اداری کمیته داوران را اعلام کند و اظهار نظر هر فردی، نظر شخصی نامبرده بوده و وجاهت قانونی ندارد.»

گفتنی است؛ انسیه مافی‌نژاد و مهسا قربانی دو داور بین‌المللی فوتبال زنان ایران هستند که شانس قضاوت در جام جهانی 2023 بانوان را دارند. به همین خاطر آنها نیاز به حضور در مسابقات مردان برای کسب تجربه بیشتر خواهند داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز