تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

روایت تسنیم از اعتراضات چند شهر به مرگ مهسا امینی

در برخی نمونه‌ها مثلاً در‌ مشهد یک فرد پلیس توسط افراد مشکوکی به آتش کشیده شد
کد خبر: ۴۷۶۸۳

روایت تسنیم از اعتراضات چند شهر به مرگ مهسا امینی

 تسنیم نوشت: تکرار تبدیل اعتراض به آشوب و اغتشاش توسط حامیان تروریسم، ضرورت هشیاری مردم را مضاعف کرده است.

در حالیکه جمع زیادی از مردم از درگذشت مرحوم مهسا امینی متاثر بوده و منتظر اعلام نتایج تحقیقات پزشکی در این باره هستند، برخی تجمعات اعتراضی نیز طی روزهای گذشته در بعضی شهرها و دانشگاه‌ها از جمله تهران برگزار شد.

با این حال طبق یک روال مسبوق به سابقه، با تحریک رسانه‌های خارج نشین و ورود عناصر سازمان یافته این تجمعات بویژه از شب گذشته وارد فاز رادیکالی شده و در نقاط متعددی اقدامات آشوبگرانه توسط عده‌ای دیده می‌شود که با روح اعتراض مدنی کاملاً در تعارض است.

در برخی نمونه‌ها مثلاً در‌ مشهد یک فرد پلیس توسط افراد مشکوکی به آتش کشیده شد و این درحالی بود که عده دیگری از مردم معترض بلافاصله تلاش کردند لباسهای مشتعل او‌ را خاموش کنند. بدن این پلیس با سوختگی‌های جدی مواجه شده است.

در شهر رشت نیز تصاویری از به آتش کشیدن یک مسجد منتشر شده که به هیچ‌وجه با فرهنگ مردم ایران نسبتی ندارد و از نشانه‌های روشنی برای ورود عناصر سازمان یافته حکایت می‌کند. همچنین یک امامزاده در همدان با آتش مورد تعرض قرار گرفته است.

در مناطق متعددی نیز چندین پلیس به نحو ناجوانمردانه‌ای با ضرب و شتم‌های سنگین مواجه شده‌اند که حال جسمی برخی از آنها مناسب گزارش نشده است.

جسارت غم انگیز‌ به پرچم ایران، حمله عجیب و آشوبگرانه به برخی آمبولانس‌های بیمارستان‌ها و تعرض به خانمهای محجبه از موضوعات دیگری است که غیرمردمی بودن این تحرکات و بی‌ربط بودن آنها به سوگواری برای مهسا امینی را روشنتر می‌کند.

برخی افراد که امشب در مناطقی از تهران حاضر بودند اعلام می‌کنند که بعضی هسته‌ها در این تجمعات به صورت هماهنگ، با تخریب هدفمند و گسترده و به شکل سامان یافته‌ای عمل می‌کنند و بعضاً روشهایی را در نبردهای خیابانی به کار می‌برند که کم سابقه بوده و از هماهنگی و آموزشهای پیشینی آنها حکایت می‌کند.
استاندار کردستان نیز امشب از کشته شدن سه نفر در این شهر خبر داد و گفت که این افراد با گلوله اسلحه هایی کشته شده اند که در اسلحه های سازمانی نیروهای ایرانی وجود ندارد.

در پوشش و تحریک تبدیل اعتراض و تاثر به اغتشاش و آشوب و اقدامات ضد ایرانی و اسلامی، رسانه سعودی اینترنشنال، زیر نظر بن سلمان، که از حامیان اصلی تروریسم داعشی است، میدان‌داری می‌کند.

بی‌بی‌سی فارسی وابسته به دولت انگلیس نیز همچون همیشه از صحنه‌گردانان این ماجراست. برخی کانالهای وابسته به منافقین نیز به صورت گسترده فیلمهایی از آتش‌زدنها و ضرب و شتمهای پلیس و افراد محجبه منتشر و حاضرین در تجمعات را به گسترش این مسائل تحریک می‌کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : تسنیم مهسا امینی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز