تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

۳۴ بیمار مشکوک به وبا در خراسان رضوی شناسایی شد

افراد در صورت مشاهده علائمی چون تب و اسهال به صورت حاد آبکی بدون دل‌درد و دل‌پیچه و همراه با استفراغ به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند
کد خبر: ۴۷۷۲۲

۳۴ بیمار مشکوک به وبا در خراسان رضوی شناسایی شد

به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۳۴ بیمار مشکوک به وبا در استان خراسان رضوی شناسایی شده‌اند که این افراد سابقه سفر به کشور عراق را داشته‌اند.

 دکتر سید جواد حسینی افزود: نتیجه مثبت آزمایش ۱۷ نفر از مبتلایان مشکوک به وبا در خراسان رضوی قطعی شده و سایر آنان به دلیل عدم مراجعه جهت آزمایش تکمیلی نتیجه آزمایش آنها مشخص نیست.

وی بیان کرد: تمامی بیماران مشکوک به وبا در خراسان رضوی مورد پیگیری و مراقبت قرار گرفته‌اند و حال عمومی آنها مساعد است و آموزش لازم به بیمار و اطرافیان آنها در خصوص پیشگیری و مراقبت به آنان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد افراد مبتلا به وبا بدون علامت هستند، ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به وبا است.

حسینی با بیان اینکه وبا یک عفونت اسهالی حاد واگیردار است که به واسطه خوردن آب و غذای آلوده ایجاد می‌شود، افزود: این بیماری با عدم دسترسی به آب آشامیدنی و غذای بهداشتی و سالم، فقدان سیستم جمع آوری فاضلاب مناسب ارتباط دارد و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی قدرت سرایت بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه احتمال گسترش سریع وبا وجود دارد، ادامه داد: اگرچه اغلب افراد مبتلا به وبا علائم بالینی نداشته یا علائم خفیف دارند و بدون درمان بهبود می‌یابند، ولی در حدود پنج درصد موارد نیز دچار اسهال حاد آبکی شدید می‌شوند که در این گروه از بیماران حتی تا ۵۰ درصد احتمال مرگ و میر وجود دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افراد در صورت مشاهده علائمی چون تب و اسهال به صورت حاد آبکی بدون دل‌درد و دل‌پیچه و همراه با استفراغ به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز