تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۴.۹۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

حمایت تازه کانادا از اغتشاشگران؛ تحریم‌ علیه ایران

منابع خبری پیشتر گزارش دادند که دولت کانادا قصد دارد ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.
کد خبر: ۴۸۵۱۶

حمایت تازه کانادا از اغتشاشگران؛ تحریم‌ علیه ایران

به نقل ازفارس؛ کانادا از متحدان اصلی آمریکا از اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به بهانه مرگ «مهسا امینی» خبر داد.

وزیر خارجه کانادا بعد از ظهر دوشنبه از تحریم علیه ایران در حمایت از اغتشاشگران و با سوء استفاده از ماجرای مرگ «مهسا امینی» خبر داد.

به گزارش وبگاه کانادایی «گلوبال نیوز» «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا با سوء استفاده از مرگ مهسا امینی اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

جولی در توییتی در این زمینه نوشت که ۹ نهاد و ۲۵ فرد از جمله مقامات ارشد ایرانی و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف تحریم‌های کانادا قرار گرفته‌‌اند.

منابع خبری پیشتر گزارش دادند که دولت کانادا قصد دارد ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

«جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفته بود: «خطاب به زنان ایرانی که در حال اعتراض هستید و کسانی که از شما پشتیبانی می‌کنند می‌گویم که ما در کنار شما هستیم.»

پیش از این نیز، وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. آمریکا در آن بیانیه، بدون اشاره به هیچ مستنداتی پلیس امنیت اخلاقی را بابت مرگ «مهسا امینی» مسئول دانسته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این، ۷ نفر از مقام‌های ارشد سازمان‌های امنیتی ایران- شامل پلیس امنیت اخلاق، وزارت اطلاعات و امنیت، نیروی زمینی ارتش، نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی ایران- را نیز در فهرست سیاه مربوط به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه قرار داده بود.

تحلیلگران دست‌کم بخشی از انگیزه‌های آمریکا را به مذاکرات وین مربوط می‌دانند. مطابق این تحلیل، واشنگتن در شرایطی که در برابر دست برتر ایران در مذاکرات رفع تحریم‌های وین چاره‌ای پیش رو نمی‌بینند قصد دارند از طریق تحریک افکار عمومی و دعوت به آشوب در ایران یک اهرم فشار برای خودشان دست و پا کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز