تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

مجلس دومای روسیه الحاق مناطق جدید را تصویب کرد

این درخواست اما با واکنش سرد دبیرکل ناتو و کاخ سفید مواجه شد و تاکید کردند همه ۳۰ کشور عضو این ائتلاف نظامی باید آن را تایید کنند. 
کد خبر: ۴۸۵۲۴

مجلس دومای روسیه الحاق مناطق جدید را تصویب کرد

به نقل از فارس؛ این درخواست اما با واکنش سرد دبیرکل ناتو و کاخ سفید مواجه شد و تاکید کردند همه ۳۰ کشور عضو این ائتلاف نظامی باید آن را تایید کنند.

مجلس دومای روسیه روز دوشنبه به اتفاق آرا پیش نویس قانون الحاق جمهوری‌های دونتسک، لوهانسک و منطقه‌های زاپوروژیا و خرسون به روسیه را تصویب کردند.

بر اساس این قانون، ساکنان این مناطق از روز سی‌ام سپتامبر و از همان روزی که به روسیه ملحق شدند، به عنوان شهروندان این کشور شناخته می‌شوند اما مردم این مناطق یک ماه فرصت دارند تا تابعیت روسی را رد کنند.  

در این اسناد تاکید شده که ساکنان مناطق جدید می‌توانند از طریق ارائه درخواست و ادای سوگند، شهروندی روسیه را بدست آورند.

بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی، جمعه (۳۰ سپتامبر، هشتم مهر) با حضور روسای مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و خرسون و زاپروژیا در جنوب شرقی این کشور در کاخ کرملین، مراسم امضای اسناد الحاق این مناطق به فدراسیون روسیه با حضور ولادیمیر پوتین برگزار و این مناطق رسماً به خاک روسیه ضمیمه شد. 

پوتین در سخنرانی آغازین این مراسم مردم این مناطق را برای همیشه شهروند روسیه خواند و به آن‌ها خوشآمد گفت. او در اشاره به رای قاطع آن‌ها در همه‌پرسی‌ها که خواستار جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه شدند، گفت: مردم انتخاب خود را انجام داده‌اند. دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا سرنوشت مشترکی با روسیه دارند. 

کشورهای غربی و طرف اوکراینی این اقدام را محکوم کرده و رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر درخواست عضویت سریع کی‌یف در ناتو را مطرح کرد. 

این درخواست اما با واکنش سرد دبیرکل ناتو و کاخ سفید مواجه شد و تاکید کردند همه ۳۰ کشور عضو این ائتلاف نظامی باید آن را تایید کنند. 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز